Изберете страница

EDITORIAL

Скъпи колеги,

Да приветстваме пролетта! Нека всички да й се насладим максимално.

През последните няколко седмици достигнахме нови висоти както по отношение на бизнес постиженията, така и със събитията, в които TBI Bank участва.

Важен етап за колегите ни от Retail в България – през 2018 г. сме постигнали първо място в POS-кредитирането както онлайн, така и офлайн. Като добавим към това нашата водеща позиция в POS-online и за Румъния, екипите ни от двете страни имат за какво да се гордеят.

Бихме искали  все повече и повече хора да знаят за нашите големи постижения. През март участвахме в две значими бизнес конференции – в София и в Прага – определено „откраднахме шоуто” и на двете. Можете да прочетете подробности за това по-долу.

Като говорим за това, познайте кой отново стана №1 в традиционното банково ски състезание на Боровец?! Нашата Жени, разбира се!

Приятно четене!

Ваши,
Вътрешни § Външни Комуникации

IN FOCUS

TBI Bank разтърси залата по време на FinTech Summit

Как ние в TBI Bank допринасяме за развитието на силно FinTech общество в България? Споделяме нашите идеи, прозрачни сме за плановете си, опитваме да бъдем пример. Разказването на нашата история за дигиталната трансформация на банката е част от тази стратегия.

През март  участвахме на втория FinTech Summit в София и разказахме за прехода ни от традиционна банка към дигитална компания, фокусирана върху нуждите на своите клиенти. На събитието Питър Барон, главен изпълнителен директор на TBIF, компанията собственик на TBI Bank, представи стратегическата визия на банката с презентацията си „Между GAFAs, FinTech компаниите и традиционните банки: историята на TBI Bank“. Видеото в началото на презентацията му буквално разтърси повече от 600 гости в залата – FinTech и бизнес експерти, медии и много други.

„Позицията ни в днешния фокусиран върху клиентите свят на финансите – традиционни банки, FinTech компании и GAFAs – е доста уникална”, каза Питър по време на събитието. „Ние сме фокусирани и достатъчно гъвкави, за да се адаптираме бързо, имаме силна клиентска база и печеливш бизнес. Ние вече се движим по пътя на дигитализацията на продуктите ни, а целта ни е в крайна сметка да изградим дигитална екосистема от финансовите услуги, от които нашите клиенти се нуждаят”.

Стартирайки от позицията на традиционна банка само преди две години, историята на трансформацията на TBI Bank остави силно впечатлението на посетителите на софийския FinTech Summit. „Страхотна презентация! Чудесно е, че в България най-накрая имаме банкa с challenger mindset”, един от нашите FinTech партньори коментира след събитието. „Наистина е приятно да се види, че има банка с напълно различен подход към клиентите!”, написа друг участник. Радваме се, че докоснахме сърцата и умовете на FinTech обществото 😉

ON THE MARKET

TBI Bank е номер едно в стоковото кредитиране в България през 2018

В TBI Bank, ние поставяме потребителите, както и търговските ни партньори, в центъра на всички наши действия. Предоставяме им продукти и услуги, които улесняват финансовия им живот – или добавят стойност към техния бизнес – и резултатите често са изключителни.

Наскоро получихме информация от нашите партньори, че TBI Bank е лидер в продажбите на изплащане в трите най-големи вериги за бяла и черна техника в България: Зора, Техномаркет и Технополис. Обобщените данни, предоставени от трите вериги, пазарният дял на TBI Bank в магазините достига 35% през 2018 г.

Вече сме били основен избор за клиенти, които предпочитат да купуват онлайн уреди в тези три вериги през 2017 г. Освен това през 2018 г. ние отбелязахме още една водеща позиция – покупките в магазини. Средно през 2018 г. общият пазар на POS кредити нараства със 7%, докато TBI Bank е увеличила обемите си с 24% в сравнение с 2017 година.

TOP FLOOR

4finance Holding S.A. reports

4finance Holding S.A. отчете резултатите си за 2018

4finance публикува консолидирани неодитирани резултати за 2018 година. Компанията отчете печалба преди облагане с данъци в размер на 39,0 млн. евро за периода, в който TBI Bank допринесе значително за този резултат.

Обемът на онлайн емисиите на 4finance достигна 1,21 млрд. евро, в сравнение с 1,28 млрд. евро през 2017 г., докато общият обем на емитираните кредити през периода нараства с 14 % на годишна база до 281,7 млн. евро от 246,9 млн. евро през 2017 година.

Ойвинд Оунс, главен изпълнителен директор на 4finance коментира:

„Нашият бизнес модел отговаря на нуждите на клиентите и поради това ние показваме продължителен растеж. Това означава да развиваме традиционните продукти за кредитиране на еднократни плащания в кредити на разсрочени плащания и кредитни линии на някои пазари и да продължим да се застъпваме за подходящо и основано на доказателства регулиране на кредитирането на високорискови потребители.”

Можете да видите публикуваните резултати за деветте месеца до 31 декември 2018 година тук

MEET & GREET

Отново сме №1 в ските

В нашето декемврийско издание поканихме 4-ма колеги да представляват TBI Bank в банковия ски фест в Боровец. Интересът към това събитие беше огромен! 120 състезатели от 16 компании! И кой е победителят?

Нашият екип отново доказа, че можем да ги „разбием! Евгения Димитрова-Гончева от отдел „Операции”спечели и двете дисциплини във възрастовата си група – паралелен и гигантски слалом в ските за втора поредна година. Много добре, Жени!

Но въпреки че ските са индивидуален спорт, ние бяхме представени от цял екип. Останалите колеги също се представиха отлично. Сирин Добрева от финансов отдел зае четвърто място в паралелния слалом. Нашият старши вицепрезидент Лукас Турса се класира на седмо място от петнадесет участника в своята дисциплина. Добрин Добрев също ни представи подобаващо.

Не че имаше медали за това, но TBI Bank спечели неофициалния приз за най-добре облечен отбор (с нашето лъскаво ново лого върху екипите) и за отборен дух. И като признание за миналогодишните постижения на Евгения, състезателите ни получиха цял пентхаус на върха на хотел Рила, за още по-голям комфорт преди състезанието.

Много добра работа, колеги – продължавайте да тренирате за следващата година! Звучи като страхотно забавление и очакваме отборът ни да е още по-голям. И, уважаеми колеги – ако проявявате интерес, може да кандидатствате още отсега – любителите на сноуборда също са добре дошли.

DID YOU KNOW

TBI Bank с номинация за „Значителен корпоративен ИKТ проект”

Напоследък често получаваме награди. Докато се отрезвим от тази за „ИТ проект на годината“, Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ) запази място за нас и в топ 3 компаниите от категорията „Значителен корпоративен ИТ проект“ измежду 16 кандидатури.

През 2019 г. са подадени над 120 заявления. Церемонията по награждаването е под патронажа на Президента на България и ние сме доста развълнувани, че вътрешно разработената ни система за управление на бизнес процеси, TBI HD, е сред най-добрите корпоративни ИТ проекти. TBI HD се използва от всичките ни 1500 колеги в България и Румъния, които общо управляват над 150 процеса.

Този вид признание е, честно казано, огромно. БАИТ е най-голямата и най-влиятелната браншова организация в българския ИКТ сектор. Наградите на БАИТ са най-престижното признание в индустрията за принос към развитието на информационните и комуникационни технологии (често са наричани „Български ИКТ Оскари”).

THE PLACE TO BE

Lending UP! Conference в Прага

Това не е първото ни участие в конференцията, но със сигурност е най-запомнящото се. LendingUP! е формат, проектиран да изгради общност от топ мениджъри с активни интереси в областта на онлайн кредитирането, и с фокус върху последните тенденции в потребителското и бизнес финансиране.

TBI Bank отново беше част от форума – заобиколена от приятели като Monobank и Vexcash. Все пак бяхме сред най-активните участници. Питър Барон представи нашата стратегическа визия, а Денис Горбунов (CFO) модерира кръгла маса. Висока летва за 2020 г., но ние винаги сме готови да посрещнем предизвикателствата.

VISIBILITY

TBI Bank посреща пасажерите на летище София

Нашата комуникационна стратегия, както и много други неща, които правим, има една важна характеристика: ефективност при оптимални разходи. Какво означава това? Да се уверим, че достигаме до възможно най-много хора, с ясно послание, както онлайн, така и офлайн.

За да достигнем до целева група от хора, решихме да направим реклама за добре дошли на летище София. Искахме да създадем послание с емоционална връзка към настоящите и бъдещите ни клиенти. Вероятно си спомняте, че изборът беше ваш. От предложените идеи гласувахте за тази, която посреща българите на летището:

„Добре дошли у дома! Хубаво е да се завърнеш там, където си обичан и желан.”

Ако това послание ви е посрещнало на летището, не забравяйте да ни изпратите селфи.

EAGER TO KNOW

How to Compete in the Fast-Growing Digital Lending Market?

Find out HERE

 

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg за всичко, което ви вълнува, изпратете ни интересна случка или новина, споделе за успешен ваш проект, или просто ни кажете какво искате да научите от нас.

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg за всичко, което ви вълнува, изпратете ни интересна случка или новина, споделе за успешен ваш проект, или просто ни кажете какво искате да научите от нас.