Изберете страница

Editorial

Уважаеми читатели,

Днес ще ви представим неодитираните консолидирани резултати за деветте месеца, приключващи на 30 септември 2017 г., които Групата 4finance обяви по-рано тази седмица, подкрепени от коментарите на Марк Рудок, Изпълнителен директор на 4finance.

Ще се срещнем и с Йонут Сабадак, Ръководител на ПОС финансиране – Румъния и основен участник в проекта Банкли и новия работен процес за ПОС в Румъния.

Ще научите повече за това как бе отбелязан „Черният петък“ – най-голямото шопинг събитие през годината в Румъния.

Ще говорим и за това как можем да помогнем за оптимизирането на бизнес процесите, като изпратим нашите добри идеи в новата функционалност на Help Desk, която току-що бе разработена. И … как да получим награда, ако нашата идея се реализира успешно.

Също така ще споделим с вас защо нашият Старши вицепрезидент, Гергана Стайкова, ръководител „Кредитиране и дистрибуция”, посети  Президентството и какво обсъди с вицепрезидента на България, Илияна Йотова.

Десислава Михова,
Мениджър вътрешни комуникации

TOP FLOOR

4finance представи резултатите си за първите 9 месеца на 2017г. Включително, към дата 30 септември 2017г.

Ръст на приходите от 14%, нетна печалба от 49.5 милиона евро, силна тримесечна органозация

Холдингът 4finance ( ‘Групата’ или ‘4finance’), най-голямата европейска онлайн и мобилна група за потребителско кредитиране, част от която сме и ние, обяви консолидираните си неодитирани резултати за първите 9 месеца от годината към 30 септември 2017г. Можете да научите повече за финансовите и оперативни резултати на Групата на официалния уебсайт.

Марк Рудок, Изпълнителен директор на 4finance, коментира: „Тези резултати са следствие от нашият фокусирани усилия да се върнем към печелившия растеж – най-високият тримесечен растеж през последните две години.“ С ръст на приходите от 14% на годишна база и нетна печалба в размер на € 49.5 милиона за първите 9 месеца от годината, нашето представяне остава доста солидно. Значителното тримесечно намаление на съотношението разходи / приходи показва нашето желание да оптимизираме резултатите си.

„Подсилихме и нашия изпълнителен комитет, като добавихме регионалните и банкови лидери, което ни позволи да използваме техния пряк опит и да рационализираме процеса на вземане на решения.“

MEET & GREET

Проектът „Банкли“: Целта ни е да станем пазарният лидер в стоковите кредити

Днес ще говорим с Йонут Сабадак, Ръководител на ПОС финансиране (Румъния) и основен участник в проекта Банкли и новия работен процес за ПОС в Румъния.

Йонут, моля те да споделиш с нас малко повече информация за Банкли, и какви са очакванията?

Приложението Банкли бе създадено и внедрено с цел да имаме пазарно конкурентно решение което дава отговори (Time to Yes – TTY) в рамките на 20 минути. За сравнение, преди Банкли, това време беше 1 ден. Новото приложение, заедно с целия работен процес оказва влияние в 3 основни насоки:

Промяна при търговците – при новия процес търговците могат да  продават много по-бързо стоките си на кредитоискатели. С новото приложение им предоставяме наистина ефективно решение, което постепенно ще ни превърне в предпочитания им финансов партньор…

MEET & GREET

Проектът „Банкли“: Целта ни е да станем пазарният лидер в стоковите кредити

Днес ще говорим с Йонут Сабадак, Ръководител на ПОС финансиране (Румъния) и основен участник в проекта Банкли и новия работен процес за ПОС в Румъния.

Йонут, моля те да споделиш с нас малко повече информация за Банкли, и какви са очакванията?

Приложението Банкли бе създадено и внедрено с цел да имаме пазарно конкурентно решение което дава отговори (Time to Yes – TTY) в рамките на 20 минути. За сравнение, преди Банкли, това време беше 1 ден. Новото приложение, заедно с целия работен процес оказва влияние в 3 основни насоки:

Промяна при търговците – при новия процес търговците могат да  продават много по-бързо стоките си на кредитоискатели. С новото приложение им предоставяме наистина ефективно решение, което постепенно ще ни превърне в предпочитания им финансов партньор

Промяна при клиентите – клиентите вече няма да чакат дълго, за да разберат дали искането им за кредит е било одобрено или не. За по-малко от час клиентите могат да се приберат вкъщи със закупените стоки и договор за кредит. Друго предимство е, че целият процес се извършва само при търговеца. Преди Банкли, кандидатите трябваше да посетят клон на TBI Bank, където трябваше да попълнят молба, да подпишат договора и след това да се върнат в магазина, за да си вземат стоките.

Промяната за нас – най-важното е, че с новото приложение процесът за нас е много по-добър, защото сме свели до минимум ръчната работа на консултантите. Поради това сме готови да станем партньори на големите играчи на румънския пазар.

Бизнес анализаторът от нашия Lean Office и ръководител на проекта за внедряване на Банкли, Александър Кисляшко, добави: „Общата философия на исканията за кредити за агенти и служители на банката трябва да следва определени принципи. Системата трябва да е напълно функциониращо работно място: удобно като най-добрия стол и универсално като швейцарски нож. Ето защо във функционалните спецификации и в дизайна на приложението се опитахме да визуализираме  постигнатите резултати, планове и конкретна структура на портфолиото по най-добрия възможен начин,  както и с интуитивни съобщения да водим търговците през целия процес на кандидатстване по един кратък път към по-бързо одобрение. Насладете се на Банкли!“
Благодаря ти, Саша. За да обобщим, новото приложение е много лесно за ползване, много интуитивно и много бърз начин за попълване на заявлението – голямо предимство за победа над конкуренцията.

Има ли промени в кредитната документация?

Ние променихме кредитната документация и вече не е необходимо консултантите на TBI Bank или търговците да подписват договорите за кредит от името на TBI Credit. Договорите са предварително подписани от нас и имаме нужда само от подписа на клиента.

Както всички знаем, „Да бъдеш оранжев не ни пречи да мислим зелено“, поради което и значително намалихме броя на страниците, които клиентите трябва да подпишат или търговците да отпечатат.

Оптимизирахте ли процеса за събиране на кредитните договори?

Да, оптимизирахме и този процес, тъй като винаги се опитваме първо да мислим за нашите колеги и го променихме изцяло. Служителите на TBI Bank няма повече да се налага да посещават търговците за получаване на договори за кредит и да ги изпращат от клоновете до Букурещ за да се плати на търговеца и да се архивират договорите. Това костваше истински усилия на нашите служители, и не беше добре приемано от търговците, тъй като трябваше да чакат нашите служители да вземат договорите, да ги изпратят до централата на TBI Bank и само след това да получат плащането. Сега подписахме договор с куриерска фирма, в следствие на което търговците просто им се обаждат, куриерите веднага идват, вземат подписаните договори за кредит и ги доставят в ЦУ на TBI Bank.

Как популяризирате това в мрежата от търговци?

Създадохме информационни бюлетини, рекламиращи кредитите при търговци – Credit Instant, така че всички търговски магазини да бъдат информирани за всичко ново.

Достатъчно ли е да ни направи конкурентоспособни на пазара?

Банкли, кредитни документи, куриерите и ПОС материалите не са достатъчни, за да бъдем конкурентни. Установихме, че трябва изцяло да променим финансовите продукти. Като се има предвид, че продажбената част е била в рамките на Банката, сега, чрез използването на приложението Банкли, продажната част / процес ще бъде поета от търговците. Това означава, че трябва да създадем опростени стандартни финансови продукти, така че нашите търговци и техните служители да ги разберат и да знаят как да ги продават на своите клиенти.

Предвидили ли сте обучения които да помогнат на търговците и нашите служители?

Тъй като бяха извършени много промени, в момента подготвяме ръководство за работа и кратък двуминутен клип за да помогнем на всички участници в процеса. За да улесним всички, ние разбира се ще осигурим ИТ поддръжка и уведомяване за по-нататъшни стъпки.

Кога започна работата на Банкли?

Първоначалното използване на Банкли започна през септември и в първата половина на октомври. От 1ви ноември той се използва и в „Алтекс“  (нашия основен търговец за техника), и след това поетапно ще започне работа и при малките търговци.

Кой е основният фактор за успех?

Без съмнение това е нашият екип – всички талантливи момчета и момичета които са отделили време, усилия и най вече страст за да се реализира този проект. Специално благодарим на Денис Тороп, Силвиу Манолаче, Александър Кисляшко, Йонут Барсан, Управленският екип на Ти Би Ай, членовете на ПОС екипа, както и на директорите на TBI Credit. Нашата цел е станем пазарният лидер в ПОС кредитиране, като първа стъпка е да увеличим договорите с местни търговци през 2018 г. Подкрепата на всеки един от Вас е от огромно значение.

IN FOCUS

Черният петък бе брандиран с TBI Bank: Най-голямото шопинг събитие през годината в Румъния!

Черният петък е популярен предимно в САЩ и набира значителна скорост в Европа, но в Румъния това си е истинско събитие!

Стартирайки на 16 ноември, най-големите магазини предлагат луди разпродажби, които румънците няма как да пропуснат.

Ноември е месецът за получаване на най-добрите оферти и впечатляващи отстъпки, а ние в TBI Bank постоянно предлагаме на нашите клиенти най-доброто решение за посрещане на техните нужди.

Започвайки от 11 до 30 ноември 2017 г., ние ще празнуваме черния петък заедно с нашите клиенти като им предлагаме лесни заеми в 20 равни вноски, с 20 минути одобрение, в продължение на 20-те дни на черния петък.

Ще ни разпознаете във всички магазинната мрежа на всички наши партньори – малките търговци, които са приканващо брандирани с визията на кампанията.

INSIDER

Имаш идея? Започни промяната, моделирай бъдещето и получи ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ

В Бюлетин номер 5 Ви споделихме че имаме нужда от лесен начин за събиране и развитие на нови идеи и откриване на нови възможности за решаване на проблеми , и искахме да дадем шанс на всички Вас да участвате в този процес.

Вече работи: Мястото в което идеите от цялата Група се събират и оценяват за разработване; в което се подържа списък с идеи и където можем да идентифицираме иновативните, да ги анализираме и направим стратегическо решение кои от тях искаме да развием. След това ще  инициираме проекти и ще внедрим одобрените идеи.

Покана: Радваме се да ви представим с новата функционалност за регистриране  на вашите идеи в help desk платформата. Официално сте поканени да участвате!

Лесно, бързо и само на един клик от вас: направихме го възможно най-лесно, за да можете да допринасяте за бъдещето развитие на нашата организация…

INSIDER

Имаш идея? Започни промяната, моделирай бъдещето и получи ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ

В Бюлетин номер 5 Ви споделихме че имаме нужда от лесен начин за събиране и развитие на нови идеи и откриване на нови възможности за решаване на проблеми , и искахме да дадем шанс на всички Вас да участвате в този процес.

Вече работи: Мястото в което идеите от цялата Група се събират и оценяват за разработване; в което се подържа списък с идеи и където можем да идентифицираме иновативните, да ги анализираме и направим стратегическо решение кои от тях искаме да развием. След това ще  инициираме проекти и ще внедрим одобрените идеи.

Покана: Радваме се да ви представим с новата функционалност за регистриране  на вашите идеи в help desk платформата. Официално сте поканени да участвате!

Лесно, бързо и само на един клик от вас: направихме го възможно най-лесно, за да можете да допринасяте за бъдещето развитие на нашата организация.

Запомнете: Няма лоши идеи! Всички идеи са добре дошли, ще ги прегледаме, ще ги оценим обективно в пълна прозрачност и ще ги разработим заедно. ТИ, като инициатор на идеята, ще си участник в целия процес по реализацията на предложената промяна – от генерирането на идеята до нейното внедряване.

Възнаграждение: Идеите които са успешно имплементирани, ще бъдат награждавани като процент от реализираните месечни/годишни ползи – 30% за инициатора и отговорния отдел, 20% за екипа по внедряване на проекта. Бонусът може да бъде и под формата на подарък или тийм билдинг.

Процесът е изключително улеснен: Правите предложение чрез хелп деск платформата в Интранет, като попълвате съответния шаблон. Lean екипът анализира засегнатите процеси, обхват и участници и изпраща предложението и своите коментари до всички участници в процеса на анализ, както и до ИТ и Финанси. След получаване на обратна връзка, Екипът за управляване на идеи одобрява начина на изпълнение, отговорното лице и целите, които трябва да се постигнат, ИЛИ отхвърля предложението. Одобрените идеи се реализират съгласно нашите вътрешни правила. Номинират се отговорни лица за участие в изпълнението на одобрената идея в рамките на одобрените условия. Инициаторът на идеята участва в цялостния процес на внедряване, като отделя от своето време и влага своите компетенции и усилия.

Ако имате някакви въпроси, моля, пишете ни ТУК

Направи го възможно: Помислете, генерирайте идеи и наградете себе си или вашия екип! България, регистрирайте вашите идеи тук. Румъния, регистрирайте вашите идеи тук

FOR YOU

“Как да поръчваме стоки и услуги в 4 стъпки“ с Тодор Ненчев

За да получиш разрешение, ти трябва подписан дефиниращ документ казва Тодор Ненчев, Ръководител Снабдяване , който се присъедини към TBI Bank през месец април, за да създаде и установи ефективен процес по придобиване на стоки услуги. Неговата основна роля далеч не се състои само в това да ни помага да поръчваме и получаваме стоки и услуги в отговор на нарастващите ни вътрешни нужди. Kaто част от сегашната бизнес среда, всички организации се стремят да бъдат дългосрочно устойчиви, да имат своя растеж и да управляват eфективно риска. Функцията по снабдяване е неразделна част от тези организационни тенденции и покрива правилното разходване на  бюджетите. Важната им роля се сътои в това да се осигури единен набор от стандарти и принципи за максимално увеличаване на ефективността на практиките по поръчване и доставки в TBI bank, за да се постигнат ефективни бюджетни разхони.

Тодор осъществява този ефективен процес на възлагане на поръчки, за да гарантира, че плащанията се извършват само за стоки и услуги, които са одобрени и се спазват всички вътрешни правила. Той е човекът, който ни дава указания и подкрепя всички отдели когато се налага да правим разходите. Чрез ефективното използване на вече реализирана процедура, функцията за възлагане на поръчки управлява партньорствата с доставчиците ни и оптимизира използването на активите и капиталът ни.

For You

“Как да поръчваме стоки и услуги в 4 стъпки“ с Тодор Ненчев

За да получиш разрешение, ти трябва подписан дефиниращ документ казва Тодор Ненчев, Ръководител Снабдяване , който се присъедини към TBI Bank през месец април, за да създаде и установи ефективен процес по придобиване на стоки услуги. Неговата основна роля далеч не се състои само в това да ни помага да поръчваме и получаваме стоки и услуги в отговор на нарастващите ни вътрешни нужди. Kaто част от сегашната бизнес среда, всички организации се стремят да бъдат дългосрочно устойчиви, да имат своя растеж и да управляват eфективно риска. Функцията по снабдяване е неразделна част от тези организационни тенденции и покрива правилното разходване на  бюджетите. Важната им роля се сътои в това да се осигури единен набор от стандарти и принципи за максимално увеличаване на ефективността на практиките по поръчване и доставки в TBI bank, за да се постигнат ефективни бюджетни разхони.

Тодор осъществява този ефективен процес на възлагане на поръчки, за да гарантира, че плащанията се извършват само за стоки и услуги, които са одобрени и се спазват всички вътрешни правила. Той е човекът, който ни дава указания и подкрепя всички отдели когато се налага да правим разходите. Чрез ефективното използване на вече реализирана процедура, функцията за възлагане на поръчки управлява партньорствата с доставчиците ни и оптимизира използването на активите и капиталът ни.

„Важната задача стриктно да спазваме нашите вътрешни процедури често не получава вниманието, което заслужава. Повечето хора признават необходимостта от това, но понякога се впускат в желанието да я пропуснат“, казва Тодор, който ще ни покаже в 4 лесни стъпки как да следваме процедурата по договори/търгове, без да нарушаваме вътрешните си правила (например чрез представяне на фактури преди подписан дефиниращ документ за одобрение на разходите):

  1. Вие (инициаторът) разпознавате нуждата;
  2. Попълнете дефиниращ документ;
  3. Прагове:

Над 5000 евро без ДДС са задължителни – тръжна процедура с договор (освен ако случаят не се определея като изключение съгласно процедурата  (Снабдяване/Инициатор)

Внимание: Договорът трябва да бъде верифициран с отдел Снабдване, отдел Правен, Финансов контрол и Счетоводство.

Под 5000 евро без ДДС – 3 оферти + сравненителна таблица (инициатор/снабдаване)

  1. Подготовка на „Верифициращ документ за проекто-договор“ (Снабдяване/Инициатор)

„Ние вече преминахме процесът по възлагане на поръчки и можем да ви уверим, че това не е толкова сложно“, споделя Надежда Ласкова, ръководител направление „Възнаграждение и администриране”, отдел Човешки Ресурси.

В случай, че имате някакви въпроси или се нуждаете от помощ, винаги сме насреща да ви подкрепим: Тодор Ненчев – Ръководител на отдел поръчки, отговарящ за договори / търгове, и Огнян Коев – ръководител на Финансов контрол, отговарящ за контролинга.

DID YOU KNOW?

Нашият старши вицепрезидент, Гергана Стайкова, ръководител „Кредитиране и дистрибуция”, се срещна с вицепрезидента на България

Нашият старши вицепрезидент, Гергана Стайкова, ръководител „Кредитиране и дистрибуция”, взе участие в среща между вицепрезидента на България Илияна Йотова и представители на банки, застрахователни и пенсионни дружества, състояла се на 8 ноември в Президентството.

Тя заяви позицията на Банката  като отговорна към обществото компания, с воля и желание да интегрира в своята бизнес стратегия и социални ангажименти.

„Публично-частните партньорства също са предпочитан от нас подход в бъдещите ни социални проекти, за да дадем корпоративната си подкрепа в сфери като образование, култура, здравеопазване, екология, подобряване финансовата култура на населението”, сподели г-жа Стайкова пред вицепрезидента и останалите представители на финансови институции.

„Добрите дела трябва да бъдат публични. В България има остър дефицит на добри новини“, заяви по време на срещата Илияна Йотова. Вицепрезидентът представлява институция, натоварена с различни социални и отговорни мероприятия.

Дискусията по социални теми с банковия сектор бе по инициатива на в.”Банкерь”.

EAGER TO LEARN

Разходка в Добруджа с Даниел Попа, офис мениджър, Констанца

За мен е чест да ви разходя из Добруджа – красива област, разположена в Югоизточна Румъния – между река Дунав и Черно море, домът на Делта на река Дунав, обявен от ЮНЕСКО за резерват за диви животни, 2,200 квадратни километра биосфера; приютяващ древния пристанищен град Констанца и морските курорти, които се простират по черноморското крайбрежие на Румъния върху 152 мили.

Пристанищният град Тулча, дневните круизи през водните пътища на делтата, дават на пътниците възможност да видят изобилието на дивата природа и традиционните рибарски селища. Плаващите тръстикови острови, пясъчните дюни и водните пътища предлагат подслон на над 300 вида птици, безброй риби и 1150 вида растения.

На юг от Делтата, историческият град Констанца служи като голямо пристанище на Черно море. Разполагайки с няколко музея, исторически паметници, изискани имения и голямо казино, градът е централна туристическа точка в Черноморското крайбрежие. Една ивица от фини пясъчни плажове, осеяни с морски курорти, кръстени на жени и митологични богове, се простират от Констанца до българската граница. Кухнята на Добруджа, основно с риба, е комбинация от румънски, гръцки, турски, татарски и български вкусове и подправки. Едно от традиционните ястия в района е шкембе чорбата. Вкусната местна салата, наречена “ Добруджанска салата „, е това, което нашите български колеги познават като овчарска салата.

„Както виждате, дори разделени от граница, няма граници между нас – една Банка, едно семейство“, казва Даниел.

QUOTE OF THE DAY

Целта ни е да станем пазарният лидер в стоковите кредити“ Йонут Сабадак

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg какви са най-забележителните места и традиции във вашия регион? Какви са вашите таланти и хобита? Какво ви вдъхновява в ежедневната ви работа? Споделете с нас. Очакваме ви с нетърпение.

Write us back at tbi.inside@tbibank.bg and become our next TOURIST GUIDE, share your TALENT or HOBBY, or just let us know how you find the new edition of the bulletin.

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg какви са най-забележителните места и традиции във вашия регион? Какви са вашите таланти и хобита? Какво ви вдъхновява в ежедневната ви работа? Споделете с нас. Очакваме ви с нетърпение.