Изберете страница

Editorial

Скъпи читатели,

Нека посрещнем последният брой на TBI {Inside} за 2017г. O, наистина ли го казах?

2017 беше една вълнуваща година за всички нас. През годината, ние постоянно ви информирахме за всичко, което се случва, за да доведем TBI Bank на едно следващо ниво. В това издание на TBI {Inside} ние разговаряме с Питър Барон, изпълнителният директор на TBIF Financial Services, за успехите и уроците, които научихме през 2017 г., както и за плановете ни за 2018 г.

Тъй като сме една организация, една от целите, които имахме, бе и визуалното обединяване на съществуващите ни брандове. Бихме искали да ви представим нашият освежен брандбук – нашата личност и идентичност, която определя начина, по който сме възприемани и оценявани от външния свят, съобразен с нашата визия да станем дигитална банка от следващо поколение.

Нашият дигитален гуру, посланик и Главен директор информационни технологии, Андреас Даун ще бъде наш гост, споделяйки ни каква е нашата ежедневна мисия. Освен това ще ви предоставим повече подробности за това, как дигитализираме управлението на документи и процеси.

С гордост ще ви разкажем и как нашият председател, Валентин Гълъбов стана „Банкер на годината“, какво значи да бъдем №1 и как подкрепяме благотворителните инициативи по Коледа.

Имаме и предизвикателство за всички вас, които сте добри скиори!

Благодарим ви, че бяхте заедно през годината, за цялата ви подкрепа, препоръки за подобрение, принос и желание да научите повече и повече за това, което се случва в нашата организация.

Нека магията на Коледа стопли сърцата ви с радостите на сезона!  Пожелаваме ви една прекрасна Нова година!

Десислава Михова,
Мениджър вътрешни комуникации

Guest Editor’s Corner

„2017 беше феноменална година за нас“

В края на годината разговаряме с Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, за успехите и уроците, които научихме през 2017 г., както и за плановете ни за 2018 г.

Питър, края на годината е време за анализ – докъде стигна TBI Bank по пътя си към дигитализацията?

2017 беше наистина година на трансформации, вярвам, че Банката извървя много дълъг път в това пътуване. Това са вълнуващи времена за нас, тъй като предизвикваме утвърденото схващане за банковия сектор. Тази година насочихме усилията си към преминаване от офлайн потребителски кредитор към дигиталната банка от следващо поколение, каквато искаме да бъдем. Няма област от организацията ни, където да не сме постигнали напредък. Назначихме топ таланти в нашия екип. Успешно осъществихме няколко IT-проекта – Provenir, iCollect, електронната търговия на платформата Softelligence, подготвихме цялостна стратегия за IT-архитектура. В бизнес банкирането стартирахме много нови продукти и преформулирахме нашата структура. В депозитите разработихме онлайн платформа в Румъния, която ще бъде реализирана и в България през следващата година. От друга страна, постигнахме и много в офлайн бизнесът, който все още е основният двигател на нашия успех. Постигнахме много и в корпоративното управление и по отношение на нашата организация. Нашият имидж, вътрешните и външните ни комуникации достигнаха едно следващо ниво. Постигнахме напредък и в касовите операции и разширихме взаимоотношенията си с други банки. Да, направихме и грешки, но ние се учим бързо от тях.

Освен това, финансово това е най-успешната година за банката, ние сме номер едно в теста за преглед на качеството на активите и по отношение на възвръщаемостта на капитала и възвръщаемостта на активите. Нашият председател на УС, Валентин Гълъбов, получи наградата „Банкер на годината“.

Имаме огромни стремежи и сериозни планове за 2018 г., но те могат да бъдат постигнати единствено върху основата на трансформацията, която екипът ни постригна през 2017 г.

Какви са плановете за 2018г.?

Guest Editor’s Corner

„2017 беше феноменална година за нас“

В края на годината разговаряме с Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, за успехите и уроците, които научихме през 2017 г., както и за плановете ни за 2018 г.

Питър, края на годината е време за анализ – докъде стигна TBI Bank по пътя си към дигитализацията?

2017 беше наистина година на трансформации, вярвам, че Банката извървя много дълъг път в това пътуване. Това са вълнуващи времена за нас, тъй като предизвикваме утвърденото схващане за банковия сектор. Тази година насочихме усилията си към преминаване от офлайн потребителски кредитор към дигиталната банка от следващо поколение, каквато искаме да бъдем. Няма област от организацията ни, където да не сме постигнали напредък. Назначихме топ таланти в нашия екип. Успешно осъществихме няколко IT-проекта – Provenir, iCollect, електронната търговия на платформата Softelligence, подготвихме цялостна стратегия за IT-архитектура. В бизнес банкирането стартирахме много нови продукти и преформулирахме нашата структура. В депозитите разработихме онлайн платформа в Румъния, която ще бъде реализирана и в България през следващата година. От друга страна, постигнахме и много в офлайн бизнесът, който все още е основният двигател на нашия успех. Постигнахме много и в корпоративното управление и по отношение на нашата организация. Нашият имидж, вътрешните и външните ни комуникации достигнаха едно следващо ниво. Постигнахме напредък и в касовите операции и разширихме взаимоотношенията си с други банки. Да, направихме и грешки, но ние се учим бързо от тях.

Освен това, финансово това е най-успешната година за банката, ние сме номер едно в теста за преглед на качеството на активите и по отношение на възвръщаемостта на капитала и възвръщаемостта на активите. Нашият председател на УС, Валентин Гълъбов, получи наградата „Банкер на годината“.

Имаме огромни стремежи и сериозни планове за 2018 г., но те могат да бъдат постигнати единствено върху основата на трансформацията, която екипът ни постригна през 2017 г.

Какви са плановете за 2018г.?

Нашата еволюция ще продължи като смесим опита си в банкирането с финтек ноу-хау и като включим най-новите иновации, които разработваме заедно с нашата компания-майка – групата на 4Finance. Това се случва бързо – броят на дигиталните проекти, които стартирахме само през 2017 г., вероятно е три или четири пъти повече от тези от самото създаване на TBI! Ще продължим същата траектория и ще се съревноваваме дори още по-интензивно през следващата година, както направихме във феноменалната 2017! През 2018 г. ,“Прегърни клиента си“ – стратегията ни за кредитиране и дистрибуция, поставяща клиента в сърцето на всички наши действия, ще ни отведе на следващото ниво. А ние искаме да бъдем номер 1 – в технологиите, ефективността и човешкия капитал. Искаме да бъдем предпочитан работодател – хората в България, Румъния и други европейски държави да мечтаят да се присъединят към нашия екип, а TBI да бъде е най-доброто място за работа. Ще продължим да подобряваме вътрешните ни процеси и да ги правим по-лесни – и тук вие играете централна роля, като споделяте вашите идеи как да го постигнем.

Какви са предизвикателствата пред служителите, свързани с нашето дигитално пътуване?

Трябва да подчертая, че екипът върши чудесна работа. Срещнах много хора, с които съм горд да работя. Те разбират бизнеса и защо трябва да се движим напред. Ние, за разлика от много други компании, имаме шанса да бъдем част от малкото подобни организации в индустрията. Няма нищо страшно в тази новата действителност, а българските и румънските пазари все още предлагат много офлайн възможности и ние ще продължим да ги преследваме.

Имаме страхотни хора в TBI, които много ценим. Но дигитализирането ще ни освободи от вътрешната бюрокрация, от борбата със скелетите в собствения ни килер и ще ни позволи да се съсредоточим върху използването на нашия опит и експертиза, за да отговорим на нуждите на клиентите. Всички бихме могли да научим от Уорън Бъфет, който наскоро бе попитан за тайната на успеха в бизнеса. „Не само задоволявайте клиентите си – ласкайте ги, каза той. Всеки, който има щастливи клиенти, вероятно ще има доста добро бъдеще „.

Какво е твоето новогодишно послание към екипа?

Желая ви всички прекрасни празници с близките ви и една много щастлива нова година. Гордея се да работя както с хората, които са се присъединили към нас съвсем скоро, така и с тези, които са с нас от много години. Благодаря на всички за усилията ви през 2017 г., заедно постигнахме много тази година и съм щастлив да работя с всеки един от вас. Очаквам с нетърпение да посрещнем предизвикателствата на 2018 г. с екипа, който изградихме. Ако продължим тенденцията от тази година, то 2018 ще бъде още по-успешна година.

Питър Барон,
Изпълнителен директор на TBIF Financial Services

TOP FLOOR

Валентин Гълъбов с отличие „Банкер на годината”

С гордост ви споделяме, че Председателят на УС на TBI Bank Валентин Гълъбов получи приз „Банкер на годината” в традиционните награди на в. „БАНКЕРЪ” – инициатива с над 25-годишна предистория. Статуетката му бе връчена за успешното управление на риска и за поддържането на устойчиво развитие на финансовата институция.

Наградата е още едно свидетелство за успешния бизнес модел на банката. През 2017-та TBI Bank е сред най-ефективните, добре управлявани и бързо развиващи се банки на пазара. Това отчитат и рейтингите на финансовата медия.

„За нас е чест. Това е заслужена награда не защото ние я получаваме, а защото достатъчно много се стараем като по-малък играч в банковия сектор. Продължаваме работата си в посока качествено банково обслужване, стабилно управление на рисковете и развитие на дигитални услуги. Както се казва, човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му. Ние продължаваме да мечтаем“, каза председателят на УС на TBI Bank.

Отличието на г-н Гълъбов бе връчено от кмета на София Йорданка Фандъкова. Тя отбеляза заслугите на бизнеса за това София да бъде града с най-динамичното развитие, да привлича най-много чуждестранни инвестиции и да произвежда 40% от БВП на страната.

MEET & GREET

Нашият обновен брандбук Next Gen Digital Lender’

Всяка организация, подобно на всеки индивид, има уникална личност и идентичност, която определя начина, по който се възприема и оценява от околния свят. Един от ключовите елементи е визуалната й идентичност, описана подробно в корпоративния брандбук. Това е представено предимно от типа на нейното лого, но също така обхваща цялостната употреба на цвят, знак, печатен материал, рекламен стил и всички други прояви на визуализация. Тъй като сме една организация, нашата основна ключова цел е визуално да обединим съществуващите марки. За да направим това, трябваше да освежим нашия брандбук – нашата личност и идентичност и да я приведем в съответствие с нашата визия да станем дигитална банка от следващо поколение.

Вдъхновението за нашия освежен дизайн може да бъде описано с една дума: минимализъм – използването на възможно най-малко и най-опростени елементи. Фокусът е върху пространството и простотата. Избрахме този подход, защото е близо до финтех културата и благодарение на неговите ясни предимства…

MEET & GREET

Нашият обновен брандбук Next Gen Digital Lender’

Всяка организация, подобно на всеки индивид, има уникална личност и идентичност, която определя начина, по който се възприема и оценява от околния свят. Един от ключовите елементи е визуалната й идентичност, описана подробно в корпоративния брандбук. Това е представено предимно от типа на нейното лого, но също така обхваща цялостната употреба на цвят, знак, печатен материал, рекламен стил и всички други прояви на визуализация. Тъй като сме една организация, нашата основна ключова цел е визуално да обединим съществуващите марки. За да направим това, трябваше да освежим нашия брандбук – нашата личност и идентичност и да я приведем в съответствие с нашата визия да станем дигитална банка от следващо поколение.

Вдъхновението за нашия освежен дизайн може да бъде описано с една дума: минимализъм – използването на възможно най-малко и най-опростени елементи. Фокусът е върху пространството и простотата. Избрахме този подход, защото е близо до финтех културата и благодарение на неговите ясни предимства – проектиран около съдържанието и работещ добре в променлива среда. Той е бърз – по-малкото елементи предполагат по-малко време за зареждане и е вечен -не е нужно да се притесняваме, че печатните материали изглеждат остарели веднага щом излязат от принтера. Простотата може да ни помогне да постигнем по-добри резултати и се откроява от всички други дизайни, защото е различна. Това е като бяло платно, очакващо нашата креативност.

Актуализираме текущите шаблони за документи, power point презентациите, девизът ни и общите елементи. Брандбукът ще бъде представен през януари, когато ще започнем да правим истинската промяна. Успешното внедряване на нашата визуална идентичност ще създаде максимално въздействие и синергия, като същевременно ще повиши осведомеността сред нашите аудитории.

IN FOCUS

Андреас Даун:  „Дигитализацията е нашата ежедневна мисия”

Андреас Даун, нашият Главен директор информационни технологии, участва в годишната конференция „Банките и бизнесът”, организирана от Икономедиа на 21 ноември.

„Финансовата индустрия има нужда от преосмисляне. Технологиите излизат на преден план и банки като TBI Bank вече адаптират това в удобни и бързи платформи за онлайн кредитиране”, отбеляза той пред банкери и представители на бизнеса. Той участва в дискусия по  актуалната тема как иновациите и финтех решенията променят банковия сектор. Като лидер на дигиталната трансформация на Банката ни, Анди  сподели своята визия за трендовете, които задвижват този процес.

„Обществото ни е дигитално от десетилетия”, каза той. „Но какво означава това за нашия банков сектор? За мен дигиталната трансформация налага всичките ни системи да са потребителски ориентирани и наистина да можем да реагираме бързо на изискванията и желанията на клиентите”.

„Дигиталната трансформация не е само технологично предизвикателство”…

IN FOCUS

„Дигитализацията е нашата ежедневна мисия”

Андреас Даун, нашият Главен директор информационни технологии, участва в годишната конференция „Банките и бизнесът”, организирана от Икономедиа на 21 ноември.

„Финансовата индустрия има нужда от преосмисляне. Технологиите излизат на преден план и банки като TBI Bank вече адаптират това в удобни и бързи платформи за онлайн кредитиране”, отбеляза той пред банкери и представители на бизнеса. Той участва в дискусия по  актуалната тема как иновациите и финтех решенията променят банковия сектор. Като лидер на дигиталната трансформация на Банката ни, Анди  сподели своята визия за трендовете, които задвижват този процес.

„Обществото ни е дигитално от десетилетия”, каза той. „Но какво означава това за нашия банков сектор? За мен дигиталната трансформация налага всичките ни системи да са потребителски ориентирани и наистина да можем да реагираме бързо на изискванията и желанията на клиентите”.

„Дигиталната трансформация не е само технологично предизвикателство”, отбеляза Даун, „но също така предизвикателство за хората в една организация. Започнахме този процес отвътре – с промяна в мисленето на нашия екип, за да сме способни да създаваме продукти, адекватни на променящия се свят около нас.” Изкуственият интелект, big data и чат ботовете са големите трендове във финтех банковата среда, обуславящи мащабирането на тази трансформация.

„TBI Bank е ясен пример за това, как се променят нещата. Ние имаме много успешен офлайн бизнес, предлагащ на нашите клиенти изключително персонално преживяване при всяко взаимодействие с банката. Но клиентите се променят и търсенето на иновативни дигитални решения нараства.Това е, което правим сега – съвсем скоро, първо в Румъния ще лансираме нов онлайн продукт,  базиран изцяло на дигитален процес. Как това предизвикателство се отразява на  нашия банков бизнес – с намаляване на разходите за обслужване и поддръжка, достъпност отвсякъде и по всяко време, 24/7”, каза още Андреас. На въпроса какво отличава TBI Bank от останалите банки в този процес, той отговори: „Слоганът Next Gen Digital Lender вече е в гените на нашия екип, част от ежедневната ни мисия. TBI Bank би искала да бъде “готината” организация в представите на своите потребители –разбираща нуждите на своите клиенти, чуваща какво те й казват, за да може да им даде точния продукт на време, да постави клиента в центъра на своята вселена. Да, това е процес, който изисква време, но е посоката, която ще ни превърне в дигитална банка от следващо поколение.”

Анди отправи и лично послание към всички нас: „2017 скоро ще бъде история, а се случиха толкова много неща – напредък и промяна и това ще продължи и през 2018 г., за да подкрепим нашата мисия да станем дигитална банка от следващото поколение. Нуждаем се от вашата подкрепа и енергия, за да реализираме целите си. Вашата креативност и помощ са основата на нашата работа. Бих искал лично да благодаря на всички вас защото сте част от този успех. Действайки като един екип, можем да постигнем много, много повече. Екипната работа, взаимната подкрепа, честността и доверието, споделянето и сътрудничеството трябва да бъдат крайъгълните камъни на нашата ежедневна работа. Гордея се да бъда част от този страхотен екип на TBI Bank! Пожелавам на вас и вашите семейства, много хубава и спокойна Коледа и щастлива Нова Година. Нека всички направим 2018 следващата много успешна година в историята на TBI Bank!”

И нашият нов румънски уебсайт вече е онлайн!

С изцяло нова визия и подобрена функционалност, новата ни платформа предоставя приятно изживяване още от първия клик. Много по-модерен и лесен за навигация, в отговор на динамично променящото се потребителско поведение, сайтът дава бърз достъп до цялата налична информация.

С акцент върху банковите продукти и услуги на TBI Bank, в  него посетителите ни ще научат още за нас, мениджърският ни екип и всички текущи кампании.

За да подобрим комуникацията с нашите клиенти в социалните медии добавихме интегрирани бутони към Facebook, Twitter, Instagram и LinkedIn профилите ни.

Съдържанието ще бъде непрекъснато актуализирано с продуктови кампании, актуални новини, обяви за работа и още полезна информациязатова – следете ни редовно!

Можете да се запознаете с румънската версия на уебсайта ТУК.

Българският ни уебсайт можете да посетите ТУК, както и да споделите мнението си с нас.

INSIDER

Дигитализиране на управлението на документи и процеси

В продължение на разговора ни за процеса на дигитализация, с радост ви представяме нашата напълно нова система за управление на документи и процеси Dokoni PROCESS, която вече работи в реална среда от началото на месеца. Добавяйки я към нашето софтуерно семейство, внедрихме система, с която  да автоматизираме повторяеми задачи, да намалим времето за обработка, да ограничим грешките и дублирането на дейности, да подобрим екипната работа на участниците в процеса, да елиминираме блокирането на задачи, да сме по-самостоятелни и независими, да проследяваме ефективността и съответствието с процедурите.

„Дигиталната трансформация не само поставя клиента в центъра, но и предоставя възможност за бърза реакция на неговите изисквания и нужди“ казва Крум Тодоров, бизнес собственик на системата. „Става въпрос за фокусирането ни и върху служителите ни и предоставяне на възможността за бърза реакция към изискванията и нуждите на нашите основни клиенти – нашите колеги“ добавя Милена Манолова-Тодорова, ръководител на проекта.

Внедрихме автоматизиран процес за доставка, тъй като в него участваме всички и често, така че вече имате възможност онлайн да заявявате стоки и услуги, да получавате одобрения на разходи, да изготвяте договори съвместно с отговорните колеги и да обработвате фактури. Dokoni ще ви води през всяка стъпка от процеса. Без хартия. Без замисляне. Без забавяне.

Системата беше представена чрез проведени обучения в България и Румъния. Ако имате въпроси или се нуждаете от помощ, моля пишете ни ТУК. Следващите процеси за автоматизиране са Командировки, Отпуски, Кореспонденция и…….списъкът ще продължи да се увеличава.

Системата е достъпна от различни устройства – за България ТУК, за Румъния ТУК  и ви кани да автоматизирате и облекчите ежедневните си дейности стъпка по стъпка.

Отправяме специални благодарности към супер героите, които направиха това възможно – Милена (БОА), Крум (Методология), Оги и Мони (ФК), Тодор (Снабдяване), Дани, Славка и Стефка (Счетоводство), Милко, Мишо и Стефан (ИТ).

FOR YOU

Банковият ски фест 2018: добър скиор ли си? Участвай!

В самата ни вътрешно-организационна култура е да подкрепяме активния начин на живот. Като част от тази ‘Бъди активен” култура и кампания, ние си търсим двама наистина добри скиори, които да представят TBI Bank в ежегодния банков ски фест, който ще се проведе между 22-25  март 2018г.   в ски-курорта Боровец.

Поката е отворена за всички служители на TBI в българия и Румъния. За да заявите участието си, освен, че трябва да сте отличен скиор, следва да имате стаж в организацията ни от поне 6 месеца и да представите одобрението и препоръка от вашия ръководител (по e-mail).

Специално жури ще разгледа кандидатурите и ще обяви двамата избрани участници + 2 резерви.

Ще покрием логистичните разходи по участието ви – разходи за пътуване, такса участие и 3-дневен престой в хотел Рила – Боровец.

Краен срок за заявяване на участие – 29 декември 2017. Пълната програма на събитието и понече информация може да получите тук .

DID YOU KNOW?

TBI Bank: №1

Обобщаващата статистика за състоянието на икономиката изобилства от големи числа и те показват, че банковият сектор наистина цъфти. През 2017г нашата Банка доказа, че имаме успешен бизнес модел. TBI Bank е сред най-ефективните, добре управлявани и бързо развиващи се банки на пазара. TBI Bank е лидер с най-голям дял в предоставен ресурс на местния пазар през юни 2017 г., отчита официалната месечна статистика на БНБ. Това означава, че сме изпълнили най-големите по обем сделки на паричния пазар.

Това отчитат и рейтингите на финансовата медия. TBI Bank отново бе класирана от в-к Банкер на 1-во място по показателите „Възвръщаемост на капитала” и „Възвръщаемост на активите”. Само банките, попадащи в първата десетка, намират място в групата на най-добрите. Номер 1 е номерът на победителите и всички ние трябва да сме истински горди с това постижение и признание за Банката. В центъра на всички на всеки наш успех стоите вие – с цялата си отдаденост и стремеж към по-добри резултати.

EAGER TO LEARN

В подкрепа на „Българската Коледа”

TBI Bank става генерален партньор на „Българската Коледа“, благотворителната инициатива, която набира средства за лечението на български деца, под патронажа на президента на Република България Румен Радев. Председателят на УС на TBI Bank,  Валентин Гълъбов обяви подкрепа от страна на Банката на прием в Президенството по повод предстоящия старт на инициативата.

„Българската Коледа” е сред малкото примери, в които политическия и бизнес  елит успяват да постигнат единодушие в името на хуманни обществени  ценности. За нас е привилегия и радост да се присъединим към тази общественозначима кауза, която традиционно обединява хора с различни професии и социално положение. Пожелаваме си благотворителността и човешката съпричастност да стават все по-мащабни в нашето общество, не само по Коледа”, каза Валентин Гълъбов.

През годините „Българската Коледа“ се превърна в олицетворение на надеждата и очакванията на българските деца, техните родители и на цялото ни общество, че в България може и има благородна кауза в подкрепа на най-важния капитал на нацията – здравето и бъдещето на децата. „В подкрепа на спасения детски живот“ е темата на петнадесетото издание на кампанията.

„Българската Коледа“ не е просто дарителска кампания, а нещо много по-голямо. Тя ни дава вярата и усещането, че живеем в цивилизовано общество, което се крепи на хуманни ценности. Тя споява различни социални слоеве и инвестира в нашия най-голям капитал – здравето на нашите деца.

Участието ни в конференцията FinRetail

Наш представителен екип взе участие в конференцията FinRetail, която се проведе в Киев, и събра на едно място амбициозни представители на банковото общество, който обсъдиха най-добрите решения от пазарната практика. TBI Bank представи на аудиторията процеса на онлайн идентифициране с обяснение на техническата и методологичната подкрепа на това решение. Той бе представен от екипа за управление на процесите и ефективността, с препратки към европейското и румънското законодателство и техническите решения на Namirial (доставчик на QES – квалифициран електронен подпис) и Softelligence (Междинен интеграционен софтуер). Последваха много въпроси и отговори, които генерираха оживена дискусия. След самото представяне, Олга Гулкова – нашият директор управление на процесите и ефективността, бе поканена на панелна дискусия по темата за иновациите в банковата среда: как да структурираме екипа на проекта, върху какво има смисъл да се съсредоточим и кои инвестиционни области се препоръчват през следващата година. Ако искате да научите повече за събитието, кликнете ТУК.

FESTIVE E-CARDS

Празничният сезон настана и е време да раздаваме добро настроение!

Създадохме различни електронни картички, с които да отбележим идващите коледни и новогодишни празници.

Поздравете вашите приятели и семейство, колеги и партньори ТУК.

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете нашия следващ гост-редактор, какви са най-забележителните места и традиции във вашия регион, какви са вашите таланти и хобита, споделете с нас какво очаквате през 2018г. Весела Коледа и щастлива Нова Година!

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете нашия следващ гост-редактор, какви са най-забележителните места и традиции във вашия регион, какви са вашите таланти и хобита, споделете с нас какво очаквате през 2018г. Весела Коледа и щастлива Нова Година!