Изберете страница

Editorial

Скъпи читатели,

Това е първото издание на TBI {Inside} за 2018 година. През годината, ние постоянно ще ви информирахме за всичко, което се случва, за да доведем TBI Bank на едно следващо ниво. В това издание на TBI {Inside} ние разговаряме с Флорентина Мирча, Главен директор бизнес банкиране за перспективите пред нас и какво ни вдъхновява на прага на 2018 г.

Ще ви срещнем с новите членове на нашия страхотен екип от топ таланти – Кристина Щерева, която се присъедини към нашето глобално семейство като Директор „Корпоративен маркетинг“ и Веселин Димитров –  Директор „Корпоративни комуникации“.

Споделяме с вас какво казаха Питър Барон и Валентин Гълъбов в специално интервю на „Капитал” относно развитието на Банката и плановете ни за нейната дигитална трансформация.

Бъдете в час и с подобренията на системата Dokoni за обработка на документи и управление на процесите. Отправихме предизвикателство към всички вас, които сте добри скиори и вече имаме избрани участници за Банковия ски фест  – вижте кои са те и нека всички да ги подкрепим – очакваме от тях първи позиции в славома през месец март.

През новата година разчитаме на вашата подкрепа, препоръки за усъвършенстване, принос и желание да научите повече и повече за това, което се случва в нашата организация. Пожелавам ви успешна 2018 година!

Десислава Михова,
Мениджър вътрешни комуникации

Guest Editor’s Corner

Флорентина Мирча “2018 ще бъде още една феноменална година за нас”

В последното издание на TBI Inside разговоряхме с Питър Барон, Изпълнителен директор на TBIF Financial Services, за успехите и поуките, извлечени през 2017 г., и за плановете ни за следващата година. В началото на 2018 г. разговоряме с Флорентина Мирча, нашият Главен директор бизнес банкиране, за перспективите пред нас и какво ни вдъхновява на прага на 2018 г.

2017 беше феноменална година за нас, започнахме едно голямо пътуване заедно. Какви са твоите вдъхновения и надежди за 2018 г.?

Като се има предвид темпото на промени във финтех и банковия сектор, това ще бъде още една година на трансформации за нас. Надявам се, че всички сте отпразнували началото на 2018 г. в добро настроение със семейството и приятелите си. Сега, когато вече навлязохме в новата година, е добре да погледнем напред и да помислим какво може да ни донесе тя. Важно е да използваме разумното времето си и да продължим напред и през 2018 г. колкото можем по-решително и бързо.

Това ще бъде възможно единствено с постоянна отдаденост и работа в екип, основно в нашите собствени екипи, но също и в цялата група. След като успешно започнахме нашето дигитално пътуване, трябва да продължим да работим заедно, за да създаваме успешен бизнес. Така че насърчавам всички ни в процеса на вземане на решения и генериране на идеи, да оценяваме не само това, което е най-добро за нашия пряк бизнес, но и потенциалното въздействие, което можем да имаме върху банката като цяло.

В бизнес банкирането промяната е дълбока. Ние сме променили напълно нашия бизнес модел по отношение на продуктите, целевия пазар, плана за продажби, технологията. Интересно и вълнуващо е да виждам как група професионалисти се променят и се адаптират толкова бързо към новата стратегия. Но от самото начало разбрах, че имаме чудесни хора и всеки път през последните 16 години в Банката, ние успяваме да преоткрием бизнес банкирането винаги, когато е необходимо, за да бъдем първи и да сме различни.

Миналата година имаше значително въздействие върху всички нас, но бих искала да ви благодаря за вашето огромно съдействие и отдаденост в тези предизвикателни времена. Предстоящата година ще донесе своите нови предизвикателства, но съм сигурна, че като работим заедно, като се съсредоточим върху нашите приоритети и поставим на първо място нашите клиенти, можем да реализираме амбициите си. Това със сигурност ще продължат да бъдат моите приоритети и съм убедена, че Банката може да разчита на всички вас…

Guest Editor’s Corner

Флорентина Мирча “2018 ще бъде още една феноменална година за нас”

В последното издание на TBI Inside разговоряхме с Питър Барон, Изпълнителен директор на TBIF Financial Services, за успехите и поуките, извлечени през 2017 г., и за плановете ни за следващата година. В началото на 2018 г. разговоряме с Флорентина Мирча, нашият Главен директор бизнес банкиране, за перспективите пред нас и какво ни вдъхновява на прага на 2018 г.

2017г. беше феноменална година за нас, започнахме едно голямо пътуване заедно. Какви са твоите вдъхновения и надежди за 2018 г.?

Като се има предвид темпото на промени във финтех и банковия сектор, това ще бъде още една година на трансформации за нас. Надявам се, че всички сте отпразнували началото на 2018 г. в добро настроение със семейството и приятелите си. Сега, когато вече навлязохме в новата година, е добре да погледнем напред и да помислим какво може да ни донесе тя. Важно е да използваме разумното времето си и да продължим напред и през 2018 г. колкото можем по-решително и бързо.

Това ще бъде възможно единствено с постоянна отдаденост и работа в екип, основно в нашите собствени екипи, но също и в цялата група. След като успешно започнахме нашето дигитално пътуване, трябва да продължим да работим заедно, за да създаваме успешен бизнес. Така че насърчавам всички ни в процеса на вземане на решения и генериране на идеи, да оценяваме не само това, което е най-добро за нашия пряк бизнес, но и потенциалното въздействие, което можем да имаме върху банката като цяло.

В бизнес банкирането промяната е дълбока. Ние сме променили напълно нашия бизнес модел по отношение на продуктите, целевия пазар, плана за продажби, технологията. Интересно и вълнуващо е да виждам как група професионалисти се променят и се адаптират толкова бързо към новата стратегия. Но от самото начало разбрах, че имаме чудесни хора и всеки път през последните 16 години в Банката, ние успяваме да преоткрием бизнес банкирането винаги, когато е необходимо, за да бъдем първи и да сме различни.

Миналата година имаше значително въздействие върху всички нас, но бих искала да ви благодаря за вашето огромно съдействие и отдаденост в тези предизвикателни времена. Предстоящата година ще донесе своите нови предизвикателства, но съм сигурна, че като работим заедно, като се съсредоточим върху нашите приоритети и поставим на първо място нашите клиенти, можем да реализираме амбициите си. Това със сигурност ще продължат да бъдат моите приоритети и съм убедена, че Банката може да разчита на всички вас.

След толкова години работа в този сектор, какво успява да те развълнува най-много?

Радвам се да работя в предизвикателна среда и трябва да признаем, че банковото дело е именно такава среда през последните 10 години. Ние се изправихме пред необходимостта да се развиваме и да се конкурираме, необходимостта да се справим с кризата да управляваме и научим новото лице на риска, и сега сме в друг етап на преосмисляне на банкирането въз основа на опита на клиентите, технологията, за да покажем човешкото лице на банкиране. Всяко преживяване ни дава знания и зрялост в нашия професионален живот и всички поколения са в процес на изпитание. Важно е за нашето професионално израстване да се изграждаме и не трябва да се оставяме да бъде хванати в зоната за комфорт. За мен е чест да работя с всеки от вас в една такава енергична организация.

Какво е твоето сърдечно послание към екипа в началото на 2018?

Ние сме един екип, едно голямо семейство! Пожелавам ви една година пълна със здраве, чудеса, радост и ценни моменти. Надявам се, да сте благословени с наслада, удовлетворение и мир през новата година. Благодарна съм, наистина благодарна, за нашата съвместна работа с вас през 2017 г. и аз очаквам с нетърпение да продължим да работим заедно и през новата година.

Флорентина Мирча,
Главен директор бизнес банкиране

TOP FLOOR

Питър Барон и Валентин Гълъбов: Искаме TBI да бъде първата fintech българска банка

Питър Барон, Управляващият директор на TBIF Financial services, и председателят на УС, Валентин Гълъбов разговарят пред „Капитал“ за развитието на банката, плановете ни, дигиталната трансформация и бъдещето на технологиите в сектора.

Как се развива банката след сделката през миналото лято и оправдават ли се очакванията на новия собственик?

Питър Барон: Да, напълно оправдани, още повече че и преди сделката TBI вече беше доста успешна банка на българския и румънския пазар. Този успех се задържа и ние сме тук, за да го увеличим. И според актуалните данни за 2017 г. сме сред най-добрите по възвращаемост на активите и собствения капитал, които са ключови индикатори за ефективността на банките. Резултатите от оценката на активите от регулатора също ни поставят сред най-добрите. През тази година печалбата на банката ще бъде най-голямата от нейното създаване, което говори за ефикасността на служителите й. Така че TBI продължава своето много успешно развитие и ние сме щастливи да обявим новите ни инвестиции в технологиите. В сферата на финансовите услуги, не само в потребителските заеми, в които банката исторически има приоритет, има огромни възможности за технологическо развитие и TBI е страхотна платформа.

В тези нови условия къде ще се позиционира TBI на пазара на финансовите услуги?

П.Б.: Нямаме намерение да се конкурираме с големите банки и ще се фокусираме върху това, в което банката винаги е била добра – да предоставя достъпни, бързи и удобни потребителски кредити. Ще продължим да изграждаме тази прозрачна връзка с клиентите и да поддържаме високо ниво на клиентско удовлетворение. Но в същото време, като се има предвид, че мобилните устройства са толкова широко разпространени, цялата ни финансова група се насочва към дигитализация на услугите. Това важи не само за вътрешнобанковите процеси по управление, но и по отношение на връзката с клиентите и по-добрата осъзнатост за нуждите и поведението им и въвеждането на по-добро потребителско преживяване. Стремим се към по-бързи процеси както тук, така и в Румъния.
В.Г.: Философията на банката винаги е била чрез технологичното си развитие максимално да скъси физическото време от досега с клиента до получаването на услугата. Затова и се стремим да се развиваме технологично, за да доставим това, което клиентът иска сега и веднага. Като ние се концентрираме върху потребителското кредитиране и ще продължаваме все повече, като преминаването от офлайн към онлайн е единствено за да предоставим по-бърза и по-качествена услуга на потребителите.
П.Б.: Така например онлайн формата за кандидатстване за кредит ще се променя според съответния потребител, като броят на полетата за попълване например ще намалява за познати клиенти. Банкирането се променя бавно. Fintech компаниите вече дават новия тон как могат по-добре да стават нещата, но те са много малки. Ние искаме да вземем най-доброто от двата свята – TBI не е прекалено голяма, тоест няма проблем с бързо въвеждане на нови технологически решения; но също така не сме малки, тоест можем да си позволим да инвестираме средства и голям интелектуален капацитет. Така че ние вярваме, че сме в златната среда, и се надяваме да пожънем най-добрите плодове от това.

През лятото банката продаде лизинговото си дружество „Ти Би Ай рент“. Каква беше причината и планирате ли още оптимизиране на структурата на дружеството?

П.Б.: Този бизнес не беше основен за нашата дейност, той беше наследен от прехвърлянето на собствеността и никога не е бил част от нашата стратегия за развитие. Това е причината, поради която го продадохме. Следващите ни стъпки ще бъдат вече силно да инвестираме.
В.Г.: Целта ни е да се фокусираме върху потребителското кредитиране и всичко друго, което е извън фокуса, а то беше сравнително малко, не представлява интерес.
Как новите регулации и изисквания за провизии ще се отразят на банката, като се има предвид, че тя е със сравнително по-малък капитал?
П.Б.: Наше изискване е винаги да отговаряме на регулациите. Що се отнася до изискванията за капитала, ние сме сред най-добре капитализираните банки в България. Имаме ниво на капиталова адекватност от близо 25%, което е двойно по-високо от минимално изискуемото по закон.
По отношение на двете основни директиви, засягащи банковия сектор – Регламента за защита на личните данни (GDPR) и Директивата за платежните услуги – 2 (PSD2), ние работим в тясно сътрудничество с банковите асоциации и регулаторите, за да изчистим детайлите и да ги въведем. До края на годината трябва да отговаряме също и на изискванията на Директива за пазарите на финансови инструменти (MiFID) и ние правим необходимите инвестиции в нужната технология. Инвестицията в нови технологии така или иначе за нас е приоритет, като в случая става дума и за хората, които могат да създадат най-доброто с тях.

Какви са възможностите и предимствата на по-малките банки при спазването на новите изисквания като PSD2?

П.Б.: Първо – все още има неяснота относно крайните срокове и форматите, под които банките трябва да разкрият банковата информация. В началото всички очакваха, че PSD2 ще даде предимство на малките банки, но това е така само когато те са готови да направят инвестиции както в технологии, така и в човешки капитал. Докато при големите банки – те в повечето случаи вече разполагат с това. Но те също така инвестират директно в създаването на по-модерни и динамични структури. HSBC – една от най-големите банки в Европа, не само разкрива банковата информация, но и създава условия да стане портал за достъп на клиентите и на всички останали участници в системата. В този контекст да не забравяме потенциала за развитие в тази посока на facebook, Apple, Google и т. н.
Всъщност само преди 10 години имаше реклама, която макар и шокиращо доколкото си спомням звучеше така: „по-големи са шансовете клиентът да влезе в затвора, отколкото до смени обслужващата си банка.“ Ето колко консервативна беше ситуацията преди 10 години във Великобритания, нещо, което трудно може да се каже за състоянието на пазара днес.
В.Г.: На нашия пазар сме поставени в изцяло силно конкурентна среда и обикновено нашите клиенти са клиенти и на нашите конкуренти. Тоест ние вече сме свикнали с този факт, че има движение на клиенти в една или друга посока. Вече свикнали да живеем в тази конкурентна среда, тя ни кара да предлагаме продукт, с който да привличаме нови клиенти, и сме възприели като философия, че всеки клиент можеш да го задържиш единствено като постоянно му предлагаш онова, от което се нуждае. Изгубиш ли ориентация за момент, няма средства освен пазарни, с които да го задържиш.

А какви са разходите на банките, за да спазят въпросните изисквания?

П.Б.: Честно казано, не мисля, че някоя банка ясно осъзнава това. Зависи от инфраструктурата на всяка отделна банка. В нашия случай – тъй като TBI инвестира значително в подобряването на инфраструктурата, тези допълнителни разходи няма да са чувствителни, тъй като ние и без друго в момента подменяме работната платформа, която също е много по-отворена. Тоест не говорим за голям допълнителен разход, защото така или иначе ще въведем отворен API (приложно-програмен интерфейс).
При банки, които използват по-стар тип инфраструктура, тези разходи ще са от съвсем друг по-голям мащаб, а и ще имат по-големи рискове при обновяването й. Например при някои рани можеш да минеш само с лейкопласт, за други трябват шевове, а в трети случаи – трябва да се присади бионична ръка. Този трети случай обаче не може да се разреши просто със залепянето на повече лейкопласт, а моето усещане е, че някои банки се опитват да направят точно това.
Същото важи и за банки, при които е имало сливания, банки, които са били залепени заедно, но както знаем, залепеното не може да бъде толкова здраво като еднородното цяло. Тъй като ние гледаме сериозно на дигиталната трансформация, наскоро назначихме Андреас Даун за главен технологичен директор, който идва от германската банка Fidor – известна като една от първите дигитални банки и която е използвана като прототип от голяма част от новия тип банки като Monzo, N26, Starlink Bank. Той помага за преминаването ни към новата платформа и хората, които я разработиха за нас, възприемат Андреас като някакъв полубог, като използват много от нещата, които Fidor правят още през 2011 г. Така че не възприемаме тези промени като част от изпълняването на изискванията по PSD2 и GDPR, а като инвестиция за общата ни дигитализация и подобряване на вътрешните процеси, с която целим да сме по-конкурентоспособни и да заслужим одобрението на клиентите.
В.Г.: Не случайно се говори много за милениал поколението, Z поколение – клиенти, които идват с широко отворени очи за света, за тях е много трудно да бъдат лоялни, залепени само за една или друга финансова институция. И PSD2 регулира процеси, които ние така или иначе се стремим да ги правим.
П.Б.: Пазарът на fintech услуги започва да заприличва на балон – има толкова много приложения, дигитални банки и т. н., но ако погледнете внимателно резултатите им, ще видите, че нито една от тях не излиза на печалба. Те имат големи разходи и винаги зависят от следващия инвеститор. Ние се опитваме да бъдем една от първите fintech банки, която едновременно да бъде много печеливша със стабилна капиталова база, с висока ефективност на разходите, но в същото време да имаме много гъвкав подход. В България виждаме малко такива компании – модерни технологични решения да се прилагат тук, вътре в страната и за страната.

Според приложението банките имат 18 месеца да приложат PSD2. Ще успеете ли да се вместите в този срок?

П.Б.: Като се има предвид въвеждането на новата ни платформа, че това едва ли ще бъде проблем за нас. Има крайни срокове, но истината е, че все още не е ясен единният формат, под който информацията за банковите сметки ще бъда открита. Има доста технически детайли, които все още не са конкретизирани, но специално за TBI не мисля, че крайните срокове могат да бъдат проблем.
В.Г.: PSD2 се очаква също така и от небанковите финансови институции и fintech компаниите. Но ние не носим тази тежка раница, която големите банки носят, така че не очаквам да ни създаде главоболия. И тъй като сме по средата между двете крайности, за нас това е шансът не само да задържим, но и да повишим нашата конкурентоспособност.

Смятате ли, че fintech компаниите могат да бъдат повече пречка или партньор на дигитализацията на банките?

П.Б.: Те играят много оздравяваща роля в сферата на финансовите услуги. Ние вече си партнираме с такива за анализ на данните и за предоставяне на технологични решения, консултиране, както и при изготвянето на стратегията ни. Тук, в България работим с водещата fintech консултантска компания 11fs за изграждането на дигиталната ни стратегия. Така че определено ги виждаме повече като партньори, отколкото като някаква заплаха. Защото човек не може да бъде добър във всички сфери, вместо това трябва да разбереш в какво си силен, а ние сме много добри в предоставянето на достъпни потребителски кредити. Но в същото време ще добавим още услуги, които незадължително ще бъдат изготвени от нас, но те ще бъдат предоставени под един чадър с останалите ни продукти. Тук PSD2 е изключително полезен, както и цялата fintech среда. Като например Transferwise – всички нови банки като N26 и Monzo работят с тях, тъй като никой от тях не може да предостави по-добра услуга в тази сфера. Това са т. нар. plug-in услуги. И отново се връщаме към темата за златната среда – трябва да си достатъчно голям, за да приложиш тази технология, но и не прекалено голям, за да имаш гъвкавост на решенията и тяхното прилагане.

Какво мислите за блокчейн технологията и имате ли служители, които работят по нея?

П.Б.: Ще ми се да имахме такива служители, но към момента единствено сме провели няколко срещи, на които обсъждахме бъдещето на тази технология. Но според мен в бъдеще тя ще прерасне в нов стандарт за споделяне на информация и ще бъде навсякъде възприета – не днес, може би не утре, но до 3 до 5 години ще прерасне в стандарт с масови приложения.

MEET & GREET

Нашите нови топ таланти: Кристина и Веселин

Днес ще ви срещнем с новите членове на нашия страхотен екип от топ таланти – Кристина Щерева, която се присъедини към нашето глобално семейство като Директор „Корпоративен маркетинг“ и Веселин Димитров –  Директор „Корпоративни комуникации“. Те ще ръководят процеса на трансформация към дигитално банка от следващо поколение, всеки в своята сфера на работа и ще отговарят за общата визия за бранда и репутацията на Банката.

Кристина има повече от 18 години опит в позиционирането на големи междунородни марки на пазара, създавайки и управлявайки комуникационните им кампании. През последните 8 години, тя е на чело на маркетинг екипите на Samsung и Huawei, допринасяйки за успеха на двата бранда. Веселин е бил журналист в Капитал и списание Spiegel, както и заместник главен редактор на списание Forbes. През 2015 година решава да се премести в сектора на комуникациите, ръководейки комуникациите на добре известния тенис турнир ATP Garanti Koza Sofia Open.

Как основният ви фокус на работа ще допринесе за постигане на нашата визия „Дигитална банка от следващо поколение“/Next Gen Digital Lender?

Кристина: Трансформирането на нашата организация в „Дигитална банка от следващо поколение“ е процес, при който маркетинговият ни екип трябва да бъде отдаден на 100%. Днес голяма част от времето на хората е ангажирано от новите технологии и нововъведения, така че трябва да намерим най-добрият начин да достигнем до тези хора, да ги ангажираме и да ги накараме да ни повярват. От една страна, маркетинговият екип трябва да разработи комуникационна стратегия, съобразена с потребностите и поведението на новото поколение и потенциалните ни клиенти, а от друга – да намерим най-подходящия начин за комуникация – използвайки всички дигитални канали. Наистина искам нашият бранд да има една визия, едно усещане и един глас и да бъдем последователна във всички комуникационни кампании. Искам хората да ни разпознават като модерни и готини.

MEET & GREET

Вие и двамата имате впечатляващ опит в различни бизнес сектори, споделете с нас какво е вашето кредо в работата ви?

Аз съм човек силно ориентиран към спазване на крайни срокове, така че винаги насърчавам моя екип да бъде много стриктен и да ги спазва. В противен случай можем да нарушим целия процес и да пропуснем огромни възможности. Винаги работя с план А и план Б, особено в случаите, когато работата ми зависи от трети страни. Работният ми опит ме научи на нещо много важно: „Никога не отивайте при шефа си с някакъв проблем, отидете с решение за проблема“. Като човек на маркетинга, добрите и иновативни идеи, в които намирам огромен потенциал за комуникация, ме вдъхновяват много. Не се страхувам да поемам рискове и да опитам някои нови подходи. Вярвам, че опита да сме различни, понякога дори провокативни, може да ни даде някои предимства. „Страст“ е думата, която описва най-добре моето разбиране за работата ми. Вярвам в работата в екип, за да бъде споделен успехът. Винаги съм отворена и прозрачна за членовете на моя екип и хората, с които работя, така че очаквам същото и от тях. Уважавам хората, които могат да дойдат при мен и да признаят „Направих грешка“.

И накрая, споделете с нас каква е вашата суперсила?

Моята супер сила е усмивката ми и способността да общувам с хората.Вярвам, че ако откриете правилния начин на комуникация, можете да отворите всяка врата и да постигнете целта си. Хората трябва да си говорят. Най-големите грешки във всички компании идват заради хората, които не говорят помежду си или използват погрешен комуникационен подход

Веселин: Следващото поколение дигитален свят, както и неговите представители, са бързи, гъвкави, творчески, ориентирани към целта, тъй наречения нов вид. Такива искаме да бъдем и ние – представителите на екип Корпоративни комуникации. Искаме да бъдем носители на тази новосъздадена култура на „следващото поколение“ от страна на Банката към външния свят. Вършейки нашата ежедневна работа и създавайки нови, готини проекти, екипът ни иска да добави стойност към това, което правят всички наши колеги в банката – да направим работата им достояние на всички.
Съвместната ни работа с маркетинговия екип ще бъде от решаващо значение за това, но ще работим в тясно сътрудничество и с всички останали отдели на Банката.

MEET & GREET

Вие и двамата имате впечатляващ опит в различни бизнес сектори, споделете с нас какво е вашето кредо в работата ви?

Няколко години работих за едни от най-големите медии – както за територията на България, така и в световен мащаб. Затова добих навика да изпълнявам качествено работа си и винаги в срок, както и на седмична база.
След като се преместих в сектора на комуникациите, за няколко години работех на проектна база и така се научих да бъда много ефективен и да завършам множество проекти едновременно.

Комбинирането на тези два аспекта на работа- качество и ефективност – ме прави щастлив, работата ми – забавна и може да се каже, че това е моето работно кредо.
Другият важен аспект е ангажиментът ми към социални проекти. От години подкрепям с моя опит работата на няколко образователни фондации. Това е моят начин да запазя вътрешното си равновесие и да дам своя принос на обществото.

И накрая, споделете с нас каква е вашата суперсила?

Рядко ще станете свидетел на външна проява на емоциите ми, даже отвътре всичко да ври и кипи. Не е ли това страхотна супер сила? Това обаче се променя веднъж седмично, когато гледам играта на любимия ми футболен отбор. Имам си таен пакет цигари специално за събитието (аз не пуша по принцип) и тогава крещя, ругая, скачам, рева. Ето ви още една супер сила – можете да ме срещнете на места, на които най-малко очаквате 😉

INSIDER

Dokoni PROCESS: какво ново

Бърза и лесна автоматизация на всички видове бизнес процеси, рутинни задачи и управление на документите

В днешно време всяка организация се нуждае от автоматизиране на документните си бизнес процеси, и това да може да става динамично в съответствие с променящите се бизнес изисквания. Както споделихме с вас в последния бюлетин в края на 2017г., започна работата на нашата нова система за управление на процесите и документите Dokoni PROCESS, която ни дава възможност бързо и лесно да автоматизираме всички видове бизнес процеси, ежедневни задачи и работа с документи.

Първоначално внедрихме автоматизирани процеси за доставка и плащания, тъй те се използват най-често от всички нас. Вече имате възможност да заявявате стоки и услуги онлайн, да получавате одобрения на разходи, да изготвяте договори съвместно с отговорните за това колеги и да обработвате фактури. Dokoni ще ви води през всяка стъпка от процеса.

  • БЕЗ ХАРТИЯ

  • БЕЗ ОБЪРКВАНЕ

  • БЕЗ ЗАБАВЯНЕ

Много колеги вече имаха възможността да изпробват системата. „Вече имам на разположение система, която автоматизира моите повтарящи се задачи, свързани с документооборота на всякакъв вид обучения, намалява тяхното одобрение и време за обработка, намалява грешките и подобрява сътрудничеството между колегите в процеса. Аз лично предпочитам самообслужването и по-високото ниво на независимост, както и да мога да проследявам изпълнението“ споделя Невяна Желязкова, ръководител направление“ Организационно развитие и обучение“, която вече е използвала системата няколко пъти.
“Това не е еднократен процес. Ние непрекъснато ще адаптираме и подобряваме системата според изискванията и нуждите на нашите колеги.” казва Крум Тодоров, бизнес собственик на системата. “Проведохме специални обучения в България и в Румъния за запознаване със системата, като при необходимост ще организираме и нови. За ваше улеснение, ще разработим и специализирана секция с често задавани въпроси и отговори”.

Ако имате въпроси или се нуждаете от помощ, моля пишете ни тук

Следващите процеси за автоматизиране са Командировки, Отпуски, Кореспонденция. Системата е достъпна от различни устройства – за България тук  и ви дава възможността да автоматизирате и облекчите ежедневните си дейности стъпка по стъпка. В Румъния системата е достъпна за тестови цели ТУК

FOR YOU

Кои са тримата избрани ски мастъри

Като част от нашата вътрешно-организационна кампания и култура в подкрепа на активния начин на живот, в последния бюлетин отправихме предизвикателство към всички вас, които сте добри скиори в търсене на двама участници за Банковия ски фест през месец март в Боровец.

Поката бе отворена за всички служители на TBI в България и Румъния, които трябваше да отговарят на определени условия. За да заявите участието си, освен, че трябва да сте отличен скиор, следваше да имате стаж в организацията ни от поне 6 месеца и да представите одобрението и препоръка от вашия ръководител по e-mail. Поради големия интерес, специалното жури взе решение да избере 3 служители, които ще получат пълен пакет за участието си. С радост ви обявяваме техните имена:

  • Евгения Димитрова-Гончева (Payments Team)
  • Станислав Костакиев (Retail Risk & Collection Team)
  • Добрин Добрев (Information Security Team)

За нас е чест, че те ще представят банката и ще дадат най-доброто от себе си в покрепа на имиджа, който градим като добър работодател, където активния начин на живот е от значение  и това да сме първи е част от културата ни!  Гответе се, колеги и нека покажем на останалите банки какво значи да сме №1 и на стръмната писта!

DID YOU KNOW?

Нашите дебитни и кредитни карти – с по-високи лимити за теглене на пари в брой

Началото на новата година ни донесе и по-високи лимити за теглене на пари в брой от дебитните и кредитни карти на TBI Bank.  Промените дават възможност на нас и на клиентите на Банката да теглим двойно повече, но като се съобразим и с ограниченията на банкоматите.  Увеличените лимити за теглене на пари в брой   са отразени в „Тарифата за такси и комисионни за физически лица“ , Раздел IX. БАНКОВИ КАРТИ, която е налична във всеки един банков клон както и на интернет страницата на Банката.

EAGER TO LEARN

Не можеш да използваш стари решения за разрешаване на бъдещи проблеми

За да научите „гледната точка на вътрешен човек“ за това, как финтек бизнеса се движи от ембрионалната си фаза до работещ бизнес модел в силно утвърдена и регулирана индустрия, вижте какво споделят четирима светила за бъдещето на дигиталното банкиране, предизвикателствата и възможностите за стартъп бизнеса и за това какво ще коства да се трансформират финансовите услуги през 2018 г. и след това. Научи повече ТУК.

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете нашия следващ гост-редактор, споделете с нас какви са най-забележителните места и традиции във вашия регион, какви са вашите таланти и хобита, и какво очаквате от нас през  новата година. Успешна 2018г.!

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете нашия следващ гост-редактор, споделете с нас какви са най-забележителните места и традиции във вашия регион, какви са вашите таланти и хобита, и какво очаквате от нас през  новата година. Успешна 2018г.!