Изберете страница

Editorial

Скъпи читатели,

Искаше ми се обърна към вас с  ‘Добре дошли в пролетното ни издание’, но се оказахме затрупани от снягs! Вземете чаша ароматен чай и се насладете на вътрешните ни новини. В това издание на TBI {Inside}, ще научим повече от Валентин Гълъбов как дигитализацията ще промени финансовия живот на нашите клиенти. Днес Питър Барон и Олга Гулкова ще ни споделят кои са  най-ефективните начини да сме крачка напред пред финтек иновациите.
Също така ще научите каква следваща стъпка предприехме в нашето дигитално пътешествие, улеснявайки живота на клиентите ни с въвеждането на терминали за самообслужване.
Една интересна история стигна до нас и ще ви я споделим – как колегите от  екип Kампании в Кол Центъра ни решиха да проведат тиймбилдинга си по необичаен и вълнуващ начин.
За тези от вас, които си падат по бягането имаме предизвикателство – ще го приемете ли?
Ще разберете защо TBI Bank бе на лов за обещаващи таланти в Лондон. А знаете ли как да разпознавате рискови емейли и по този начин да допринесете за сигурността ни? И още… как нашите доволни клиенти намират готини начини да изкажат благодарността си на страхотните ни екипи от професионалисти.

Поздрави,
Десислава Михова

TOP FLOOR

„Дигитализацията ще промени финансовия живот на нашите клиенти”

Споделяме с вас ключови моменти от специалното интервю за новия брой на сп. Мениджър с председателя на УС на TBI Bank Валентин Гълъбов. “Вярваме, че дигитализацията ще промени финансовия живот на нашите клиенти. Искаме да сме разпознати като модерна, гъвкава, „смарт” банка, която предоставя тези услуги по един нов начин. За нас това е непосредствена цел, за други ще се случва в по-дългосрочен план. Рано или късно, всяка банка според възможностите си ще премине към ново поколение банкиране във виртуалното пространство”. Сред водещите теми в интервюто са тенденциите във финансовите услуги и скоростта, с която се променя банкирането днес, както и онлайн-базираните продукти и услуги, които банката разработва в отговор на дигитализиращото се потребление.

На въпрос кои са продуктите, които TBI Bank ще предостави на своите клиенти и ще отговарят на новата визия на банката, Гълъбов отговаря: „Вярваме, че удобството е основна характеристика на финансовите услуги, които предоставяме, включително и в кредитирането. Затова и сега банката иска да бъде на един клик разстояние от всеки свой клиент. И в двете страни, които оперираме – България и Румъния, ще предлагаме идентичен подход и продуктова гама. Ще дам пример – миналата година пуснахме онлайн платформа за депозити в Румъния. Тя ще заработи и у нас през 2018-та. Наскоро там стартирахме и първия онлайн кредитен продукт с видео идентификация и електронен подпис – клиентите ни вече могат да получат потребителски кредит онлайн за няколко минути. Въпрос на време е да лансираме тази иновация и на българския пазар. Тя носи много предимства – намаляване на разходите за обслужване и поддръжка, достъпност отвсякъде и по всяко време. Това са само част от нещата, които планираме в отговор на растящото търсене на иновативни дигитални решения и на двата пазара.”

В друго интервю за Банкер, Валентин разказва за дигитализацията на Банката, неговия кариерен път, и конкуренцията на банковия пазар. В личен план той споделя повече относно какви са хобитата му – каране на сърф, ски и семейни пътувания. ”Човек трябва да е адаптивен и активен, но също така трябва да стъпва стабилно и с лекота”. Цялото интервю може да прочетете ТУК 

EAGER TO LEARN

„Най-ефективният начин да сме крачка напред пред финтек иновациите” с Питър и Олга

Както вече знаете от видео съобщението на Питър за 8-ми март, TBI Bank имаше своите представители на водещото FinTech събитие за Европа – Finovate 2018 г. Всяка година Finovate Европа обединява над хиляда професионалисти от сферата на финансовите услуги, инвеститори и финтек ентусиасти, за да отбележи каймака на FinTech културата в света. Тазгодишното събитие се проведе от 6ти до 9ти март в Excel, Лондон в огромни зали, както се вижда от снимките, за да поеме всички желащи да участват. Изпълнителният директор на TBIF, Петър Барон и Олга Gulkova – SVP Lean & Innovation, можеха да обменят идеи с над 200 експерти и повече от 1400 присъстващи, за да видят отблизо банкови, финансови и разплащателни авангардни технологии в един уникален формат. Събитието бе динамично, забързано, целенасочено. Питър и Олга споделиха с нас впечатленията си.
Олга: „Тази година Finovate обединява реформатори и иноватори в световен мащаб. И всички те се учат един от друг от най-добрите практики и постижения. Споделянето на техните постижения и провали са най-ценната част от това събитие. Аз съм готова да бъдем на второ място в иновациите като цяло. Но претендирам, че сме първи от гледна точка на потребителския опит. И това идва само от практиката, анализът и постоянното „кипене“ във финтек среда, мисли и примери.“
Питр: „Финтек иновациите се развиват с невероятно скорост и не можем да си позволим да изоставаме, взехме си полезни бележки, свидетели бяхме на новаторси подход с практически приложения като приоритет. Трябва да учим, да въвеждаме, понякога да грешим, отново да учим, да напредваме, и да правим клиентите си щастливи !!!“
Вижте през мобилните си телефони FinovateEurope в 30 секундно видео,
ТУК.

MEET & GREET

Да бъдем модерна банка & да улесним клиентите си с терминали за самообслужване

Предприехме още една стъпка в нашето дигитално пътешествие, улеснявайки живота на  на нашите клиенти. От началото на месец март, всички наши клиенти вече могат да погасяват вноските си или да кандидатстват за кредит чрез системата на Cashterminal – терминали за самообслужване.

Cаshterminal и TBI Bank предлагат качествено клиентско обслужване и разнообразие от продукти и услуги в областта на потребителското финансиране и бизнес кредитиране. На терминалите могат да бъдат платени още сметки за електроенергия, вода, топлофикация, кабелни телевизии, интернет доставчици, мобилни оператори.

Това е един съвместен проект между отделите Кредитиране и дистрибуция, Операции и ИТ. Калина Дамянова, ръководител на Картови операции и на самия проект, споделя: „Ние постоянно се стремим да подобряваме условията за нашите клиенти и този съвместен проект ни доближава още повече до тях и техните базисни нужди. Беше истинско удоволствие да се работи  с екипа по проекта, в тясно сътрудничество с Иван Зашев (Банкиране на дребно), Мартин Николаев и Пламен Йорданов (Вътрешни разработки).“

Докато правим снимка в банковия офис, виждаме на терминала за самообслужване още един доволен клиент – нашата колежка Ивон Папазова. „Много съм доволна, че сега мога много по-лесно да си плащам месечните вноски по кредита. В същото време съм и горда, че съм служител на една модерна банка“ – сподели Ивон. Наши колеги от Варна споделиха също така най-често срещаната реакция сред клиентите си – „Много са добри  и наистина спестяват време“. Добра работа, колеги!

INSIDER

Да правим хляб заедно с първенците  – екип Kампании в Кол Център

Нашият екип Kампании в Кол Център избра иновативен метод за провеждането на тиймбилдинг, с който да се възнаградят за спечелването на първото място за месец януари в нашето вътрешно съзтезание „Продавай и се забавлявай“ с 89,1% застраховани кредити. С прости, но мотивиращи критерии, съзтезанието е предназначено за всички служителите в клонова мрежа, Кол Център, големи вериги и малки търговци – 1-во място отива в екип / клон / магазин с най-голям процент застраховани кредити.

Спечелилият екип, макар и любители на високите технологии, решават този път да пробват ново приключение, което да повдигне духа им,  да насърчи креативността, с което да подобрят екипното взаимодействие и не на последно място да се забавляват.
Посещават известна къща за хляб, където влагат цялата си енергия в подготовката на екологичен, ръчно изработен хляб, приходите от продажбата на който, отиват за уязвими групи: сираци, дългосрочно безработни, многодетни майки. Целият екип се наслаждаваше на така заслужената им награда, времето, прекарано заедно, и благородната кауза, зад която застанаха.
Поздравяваме и другите победители и всички очакваме с нетърпение да ни разкажат как са прекарали своя тиймбилдинг!

FOR YOU

Добър ли си в бягането?


В самата ни вътрешно-организационна култура е заложено да подкрепяме активния начин на живот. Като част от тази „Бъди активен” култура и кампания, ние търсим до 9 наистина добри бегачи, които да представят TBI Bank в ежегодния маратон в Букурещ.

Разстояние: Полумаратон, индивидуално състезание (10 км) и релейна надпревара (7 км * 3)
Начало: неделя, 13 май, 8:15 ч
Изходна точка: Бул. Libertăţii – Парк Извор, Букурещ. вижте картата. Поканата е отворена за всички служители на TBI Bank в Румъния и България. Таксата за участие в маратона ще ви бъде покрита от Банката. Моля, изпратете молбата си за участие тук. Краен срок за подаване на заявления – 27 март 2018 г. Специализирана комисия ще прегледа всички кандидатури и ще съобщи избраните кандидати. Повече информация ще откриете ТУК 

Очакваме ви! Нека да покажем какво е да си N1!

HR INSIDE

На лов за обещаващи таланти в Лондон

Като част от нашата дългосрочна стратегия за привличане на топ таланти, TBI Bank участва в тазгодишното издание на кариерния форум в Лондон, Англия, който се проведе на 10 март. Събитието беше насочено към българи, живеещи в чужбина, които се интересуват от възможности за кариерно развитие в България. Нашето участие във форума имаше за цел да привлече перспективни и добре образовани таланти, готови да се върнат в страната и да се присъединят към нашия страхотен екип. Понастоящем около 15% от служителите ни в ЦУ България имат чуждестранно образование или са живели постоянно в чужбина. Екипът на банката се състои от професионалисти от 12 националности. Нашите колеги от отдел Човешки ресурси се срещнаха с повече от 200 български студенти и млади професионалисти, които искаха да разберат възможностите за кариерно развитие, които предлагаме. Като единствената банкова институция, която присъства на форума, открихме 12 обещаващи кандидати с 5+ години опит, които в момента работят за компании като Morgan Stanley, Bank of England, RBS, Lloyds Bank и други много престижни организации. Още 20 кандидати се записаха за нашия летен стаж – студенти от Cass Business School, Coventry University, Imperial College London и др.
 Ползата от участието ни беше голяма както от гледна точка на проявения интерес към нас, така и за имиджа ни сред младите хора.

DID YOU KNOW?

Как да разпознаем рисков имейл?

Защо е толкова важно? Имейлът е основна част от ежедневната ни комуникация. Той също така е един от най-често срещаните методи, които хакерите използват, за да се опитат да получат достъп до чувствителна информация. Повече от 90% от случаите на изтичане на информация започват с т.нар. фишинг атака. „Фишинг“ е термин, който се използва за измамни имейл съобщения, чрез които подателите им се представят за легитимен човек или организация и подмамват получателя да отвори злонамерени прикачени файлове или да разкрие чувствителни данни като пароли, номера на банкови сметки или друга поверителна информация.

Как да разпознаем фишинг имейла:
– Проверка на името: Ако получите имейл или дори бързо съобщение от непознат подател, който ви приканва да влезете в уебсайт, бъдете предпазливи, особено ако този човек ви подтиква да предприемете някакви действия
– Прикачен файл или подозрителна връзка: НИКОГА не отваряйте прикачени файлове от подозрителен имейл.
– Заплахи: може да се използват подобни заплашителни сигнали като „Необходимо е спешно действие!“, „Вашата сметка ще бъде закрита!“, „Вашият профил е компрометиран!“. Тези тактики на сплашване стават все по-актулни от доскорошните обещания за „мигновено богатство“, като се възползват от тревогата и загрижеността ви и ви карат да предоставите лична информация.
– Лош правопис и / или граматика.
Как да подадете сигнал за измама с фишинг?
Това трябва да се направи в Microsoft Outlook (настолен клиент) към отдел IT & Сигурност. Следвайте няколко прости стъпки:
• Изберете подозрителния имейл в Outlook.
• Натиснете Control-Alt-F. Това ще отвори чернова на имейл съобщение с подозрителния имейл като прикачен файл.
• Добавете ddobrev@tbibank.bg и  IT_Support@tbibank.bg в полето To: на черновата на имейл съобщението.
• Изпратете имейла.
Благодаря за отговорното отношение, защото информационната сигурност касае всички.

HAPPY CUSTOMERS

Вкусно благодаря

Днес ще ви разкажем една „сладка“ история, идваща при нас от южната част на България – Асеновград. Високият професионализъм и истинският личен подход към нашите клиенти на двама от колегите ни в целево финансиране „Техномаркет Асеновград“ – Сара Иванова и Цветелина Филева, бяха добре възнаградени. Наша доволна клиентка, благодарна за цялостното обслужване, което е получила, реши да подслади деня на нашите колежки. Тя донесе украсена торта с послание „1000-ди благодарности на служителите на Техномаркет и TBI“. Добра работа, дами! Продължавайте да поддържайте същия висок стандарт!

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете нашия следващ гост-редактор, споделете с нас какво се случва с екипа ви, всякакви интересни истории и новини около вас, и какво очаквате от нас

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете нашия следващ гост-редактор, споделете с нас какво се случва с екипа ви, всякакви интересни истории и новини около вас, и какво очаквате от нас