Изберете страница

EDITORIAL

Скъпи колеги,

Какво необичайно лято – толкова много дъжд и уви, малко слънце, а вече и еуфорията около Световната купа също приключи. Но TBI Inside е тук, за да ви стопли, да забие чадърчето на летния ви коктейл и да върне спомените от голямата футболна фиеста.

Но първо – германците! Добре, този път не взеха купата, но получават TBI Bank! Европейската ни експанзия вече е факт и вече предлагаме срочни депозити в Германия. Това ще ни помогне да диверсифицираме и оптимизираме източниците си на финансиране. Повече за навлизането ни на германския депозитен пазар ще прочетете по- надолу в бюлетина.

Обратно към футбола. TBI Bank имаше свои представители на финала между Франция и Хърватия. Не на терена и не, нямаше да успеете да ги видите по телевизията (дори и с VAR), но колегите ни Денис Горбунов и Лукас Турса наистина бяха сред феновете на стадиона с бира в ръка. За щастие те успяха да си направят по няколко селфита и отделиха време да споделят с нас изживяването си от трибуните.

От това издание на TBI Inside ще научите и за новия главен изпълнителен директор на 4finance. Името му е Ойвинд Оунс и идва от Норвегия. Притежавайки солиден опит в различни критични области на потребителското кредитиране из цяла Европа, той наследява на поста от Марк Ръдок, който от своя страна ще се върне в Надзорния съвет на групата след изтичане на договорения му мандат.

Дъждовното лято така и така ни държи повече пред мониторите, защо да не използваме това време, за да увеличим мрежата си в LinkedIn – социалната мрежа, задължителна за професионалисти. В този бюлетин ви предлагаме някои основни насоки как да използвате мрежата, да подобрите профила си – както и една обща цел за всички ни!

Приятно четене!

Ваши,

Корпоративни комуникации

ГЕРМАНИЯ, ИДВАМЕ

TBI Bank вече е част от Raisin

Ключов успех за TBI Bank бе постигнат през юли! Започнахме европейската си експанзия и вече предлагаме срочни депозити в Германия. TBI Bank получи паспортизация за предоставяне на банкови услуги в държава-членка на ЕС и одобрението на Федералния орган за финансов надзор (BaFin) за извършване на банкова дейност в Германия.

Това е още един пример как прилагаме нашата стратегия, за да предложим на клиентите дигитално изживяване в управлението на техните финанси. След успешния старт на онлайн канала ни за привличане на депозити в Румъния миналата година сега насочваме усилия към най-големия спестовен пазар в Европа в партньорство с Raisin – бързо разрастваща се паневропейска платформа за спестявания и инвестиционни продукти.

„Навлизайки на един от икономически най-стабилните пазари в Европейския съюз, TBI Bank ще има достъп до устойчиво финансиране и допълнително ще диверсифицира и оптимизира своите източници за привличане на средства. Клиентите, от друга страна, ще имат по-голям избор от оферти за депозити с конкурентни условия“, каза Лукас Турса, старши вицепрезидент „Финансиране“ в TBI Bank.

Поздравления за всички участници в екипа, направил тази успешна стъпка с Raisin възможна!

НАЙ-ГОРЕЩОТО МЯСТО НА ПЛАНЕТАТА

Финалът на Световното с TBI Bank

Сега на футболна вълна. Нашите колеги Денис Горбунов и Лукас Турса бяха на трибуните по време на финала за Световната купа, разбира се, забелязани с бири в ръка. Двамата дори успяха да си направят поредица от селфита (aко не ни вярвате) и отделиха известно време, за да споделят преживяването от футболния фестивал с нас.

И така, как успяхте да се сдобиете с билети?

Д: Намирането на билети беше изключително трудно, особено за финала. Опитахме няколко пъти по различни начини, но за щастие да си местен помага, защото знаеш къде да попиташ.

Л: Планирахме добре, имайки различни сценарии, за да се уверим, че поне един от тях ще проработи. И така и стана.

Половината свят гледаше по телевизията това, до което вие сте се докоснали на живо. Може ли да опишете преживяното?

Д: За мен лично това си беше голямо изживяване. Аз съм от Москва, да видя как нещата се променят през годините, благодарение и на Световното първенство, беше много вълнуващо. Навсякъде можеха да се видят хора от Перу, Колумбия, Мексико …

Л: От България и Румъния също! Но по време на финала Хърватия определено доминираше сред тълпата по численост. Невероятна подкрепа за отбора от тяхна страна.

Д: Абсолютно. За мен беше фантастично да видя толкова много хора от цял свят – радващи се, прегръщащи се един друг навсякъде.

 

Лукас, как би описал изживяването за теб?

Л: Последно бях в Москва преди 25 години. Очевидно нещата много са се променили и този път бях положително изненадан. Първо, организаторите наистина са направили всичко възможно, за да създадат празнично настроение. Като чужденец обикновено трябва да преминеш през утежнена бюрокрация, което може да развали преживяването. Този път беше много лесно. И прекрасно организирано. Трябва да призная, оглеждах се наоколо да видя мечки с балалайки, но не видях нищо (освен, когато с Денис отидохме на караоке).

Д: Да, мисля че имаше облекчени визови изисквания за хората, които дойдоха в Русия за Световната купа чрез т.нар. Fan-IDs (специални разрешителни за притежателите на билети за Световната купа), затова имаше хора отвсякъде. Беше обединяващо преживяване.

Различно ли е да преживеете такъв мач „на живо” на стадиона срещу „на живо” по телевизията?

Д: Без съмнение. Ти си в епицентъра на емоцията. Стадионът е разделен на половини и адреналинът направо извира.

Л: Гледането „на живо” по телевизията е силно изживяване. Но да гледаш финала на Световното на стадиона направо променя живота ти, когато става дума за спортно преживяване. Излишно е да казвам, че напрежението в тълпата може много да се нагорещи по време на мача, но след това нещата се успокояват и можеш да видиш как всички се наслаждават на случващото се. Също така, успяхме да видим пълното представяне на Pussy Riot на терена!

И накрая, знаем, че много хора в банката залагаха на мачовете. Кой в екипите ви спечели?

Д: Залозите чрез „тотализатора“, както го наричаме, значително увеличиха интереса към Световната купа като цяло от страна на финансовия и някои други отдели в банката. Около 25 души дадоха своите прогнози за отделни мачове и точките бяха разпределени на различни хора въз основа на успешни предположения. Общо имахме трима победители, които взеха всички пари от Фонда с вноски. Щастливците са Боряна Хайманова, Кирил Самсонов и Сирин Добрева.

Л: В моя екип минахме на следващото ниво, като използвахме платформи и други инструменти, за да правим истински залози. Това е интересно възприятие на играта чрез комбиниране на футболните ти познания с изчисления и интуиция. Победителят от наша страна е, разбира се, Ники Грънчаров, ръководител на отдел „Инвестиционно посредничество“, и сме благодарни, че със спечелените пари той почерпи целия екип с баница.

TOP FLOOR

4finance, една от „най-добре пазените тайни във финтех сектора”, представя новия CEO на групата

Ойвинд Оунс поема ръководството на 4finance Group S.A като главен изпълнителен директор на групата от 1 август 2018 г. Доказан лидер в областта на потребителските финанси, Оунс наследява на поста Марк Ръдок, който ще се върне в Надзорния съвет на групата след изтичане на договорения му мандат.

Оунс се присъединява от позицията на главен изпълнителен директор на Numbrs Personal Finance AG, финтех платформа за потребителско банкиране с нарастващи операции в Германия и Великобритания. Родом от Норвегия, той притежава близо двадесетгодишен опит в банкирането на дребно на ръководни позиции в цяла Европа. Има водеща роля в развитието на бизнеса за потребителско финансиране на GE Capital в Русия, в управлението на ритейл бизнеса на австрийската Bawag PSK, както и на мултинационалната онлайн банка ZUNO, собственост на Raiffeisen Bank.

Екипът на TBI Bank в България и Румъния поздравява Ойвинд Оунс с добре дошъл и очаква с нетърпение съвместната работа с толкова опитен лидер.

В МЕДИИТЕ

„Стремим се да станем по-бързи, удобни и клиентски ориентирани“

Амбициите на TBI Bank да се превърне в дигитална банка от ново поколение – Next Generation Digital Lender, както казва корпоративният слоган, започват от самата организация. Това сподели Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services (TBI Bank), в интервю за онлайн изданието на сп. „Мениджър“.

На въпроса „Каква е мечтата Ви за Банката през следващите пет години?”, Питър отговори:
„Имаме ясна визия за това, как смятаме, че банковите услуги ще се развиват през следващите пет до десет години. Това е феноменална възможност за TBI Bank и желанието ни е да играем много важна роля в трансформацията на финансовите услуги. Клиентът винаги ще бъде в центъра на нашитe действия. Всички банки трябва да разберем, че времето, в което просто предлагахме продуктите си, е приключило. Ще се радвам, ако след пет години TBI Bank предлага бързи, удобни и достъпни решения по всички канали – традиционни и дигитални“.

Може да прочетете цялото интервю ТУК.

НА ФОКУС

TBI Bank предлага най-иновативните безконтактни карти Mastercard

„Времето е пари” – като банкови професионалисти разбираме тази максима по-добре от всеки друг. Ето защо от юли заповаме да предлагаме най-модерните карти на Mastercard за безконтактни плащания на нашите клиенти и, разбира се, на всички нас – служителите на Банката.

„От юли 2018 започва поетапното преиздаване на карти за всички картодържатели на банката и всеки клиент ще бъде индивидуално уведомен“, сподели Николай Спасов, главен оперативен директор в TBI Bank. „Картите за безконтактни разплащания от сериите Platinum и Gold са последно поколение на международната платежна система. Радваме се, че имаме възможността да предложим на клиентите ни най-технологично напредналите и сигурни продукти на пазара с цел да подобрим финансовото им изживяване“.

Безконтактните карти Mastercard Gold и Mastercard Platinum могат да бъдат използвани за плащания на стойност до 25 лв. Картите са чиповани, за да се гарантира сигурността при употреба, а достъпът до помощ при нужда е гарантиран навсякъде по света.

БЪДЕЩЕТО НА МОБИЛНИТЕ РАЗПЛАЩАНИЯ

Съществена трансформация в живота на потребителите

Костас Товил, нашият старши вицепрезидент „Електронна търговия“, бе сред лекторите на събитието „Бъдещето на мобилните плащания в Румъния“ на 12 юли. По покана на Auka, норвежка финтех компания, той говори по темата за мобилните плащания и дигиталния опит на TBI Bank на румънския пазар.

Заедно със своя екип в TBI Bank, през миналата година Костас стартира първата 100% дигитална платформа за електронна търговия на румънския пазар, затова коментарите му в тази област бяха изключително ценни за индустрията.

Той подчерта, че промените в тази сфера носят съществена трансформация в живота на потребителите.

„Ние, в TBI Bank, сме на път да разработим мобилно приложение, което позволява мобилни разплащания, но не само това. Мислим за интегрирано решение, което е в състояние да осигури лоялността на клиентите, да им помогне в изготвянето на финансов план и да получат незабавен заем, в случай че нямат необходимите средства.”

По време на дискусията той бе в отбрана компания в лицето на г-жа Ирина Скарлат (кънтри мениджър на Revolut), г-н Джеро Ангел (изпълнителен директор на APERO), както и на главния изпълнителен директор и основател на AUKA, Даниел Додерейн. Водещ на събитието беше Разван Еначе, журналист на интернет сайта „Уолстрийт“.

GET INVOLVED

LinkedIn наръчник

Какво отличава LinkedIn от останалите социални медии? И как LinkedIn може да работи за нас в TBI Bank? В следващите редове ще получите цялата необходима информация. LinkedIn съдържа ценни данни за професионалисти, за работни места, корпоративни новини, марки, връзки с влиятелни личности.

LinkedIn също ни помага да популяризираме корпоративната култура на TBI Bank и лесно да се отличим от останалите банки. Ето защо всеки от нас е добре да има профил в LinkedIn – липсата на такъв всъщност е признак на лош професионализъм. Също така, можем да използваме LinkedIn умно и като споделяме информация за TBI Bank с нашите контакти в мрежата. Това показва, че сме доволни от това, което правим, и искаме да предадем това усещане сред нашия професионален приятелски кръг.

И така, нека направим нашите профили в LinkedIn по-интересни и информативни. Ето няколко съвета, които може да използвате, за да сте по-успешни:

Извлечете най-доброто от вашия профил

LinkedIn е умна мрежа и ви води в процеса по подобряване на вашия профил. Подсказка – да имате профилна снимка е добър начин да започнете!

Стремете се да създадете възможно най-голяма мрежа

Концептуално, LinkedIn не само ви позволява, но ви и насърчава да се обърнете към хора, които никога не сте срещали преди. Всичко е свързано с изграждането на професионални контакти онлайн.

Ангажирайте се с активности

Харесвайте постове, коментирайте, покажете на света, че се интересувате от различни неща – това може да е само в твоя полза и в полза на твоята компания.

Да обобщим – нека всички се включим в LinkedIn и станем посланици на нашия бранд. Нашите харесвания, коментари и споделяния са социалните медийни инструменти за измерване на успеха там. Наличните 577 последователи на нашия корпоративен профил в България и 188 в Румъния не са лоши показатели, но нека да обединим усилията, за да достигнем 1000 и в двете страни.

Пишете ни

на tbi.inside@tbibank.bg и станете редактори на следващото ни издание, разкажете ни за успехите на екипа ви, споделете с нас интересни летни истории, или просто ни разкрийте тайната на любимото си мохито.

Write us back

at tbi.inside@tbibank.bg and become our next edition’s editor, tell us more about your team’s success, share some interesting summer stories, or just let us know how you prefer your mojito cocktail.