Изберете страница

EDITORIAL

Скъпи колеги,

Есента е вече тук, бизнесът е в разгара на сезона и всички се надяваме на още малко слънчеви дни. TBI Inside не може да замени летните емоции, но ви предлагаме няколко минутки свежест със следващите редове.

Ще ви отведем на пътешествие до Берлин – откакто предлагаме нашите депозитни решения в Германия, е повече от ясно, че взаимоотношенията ни там ще се задълбочават. Партньорите ни от Raisin поканиха TBI Bank на конференция, където нашите колеги се срещнаха с представители на Starling Bank, Acorns, както и съоснователя и главен изпълнителен директор на Raisin. ЦРУ също е замесено в историята, а част от посещението беше дегустацията на традиционен немски кебап (известен още като „дюнер“). Звучи страхотно, така че прочетете детайлите по-долу.

Ще отидем и до Арбанаси, където на 24 септември представители на B2C и B2B бизнеса в TBI Bank участваха в семинар с водещ стратегически консултант Джон Рикер. Името не ви говори нищо, нали?! Продължете да четете и ще разберете защо трябва, ако сте посветени на бизнеса.

Също така, през последните две седмици бяхме в София и Букурещ, където взехме участие в бизнес и HR събития – можете да прочетете всичко по темата тук.

Отпуснете се и се насладете на няколко пълноценни минути с TBI Inside. Останете с нас!

Поздрави,
Екип Вътрешни комуникации & Корпоративни комуникации

DELIVERABLE STRATEGY

 Уъркшоп с топконсултанта Джон Рикер

Ако сте търговец на коли, коя ще бъде целевата групата ви? Шофьорите на коли са интуитивното предположение. Само че професор У. Чан Ким от INSEAD е на мнение, че това не е пътят към дълготраен бизнес растеж.

Причината е, че се състезваш на едно и също поле с много играчи. Според професор Ким ключов подход би било преориентирането към бизнес ниши не само с хора, които вече използват коли, а  към желаещите да се придвижват по-бързо (напр. колоездачи или пътуващите с градски транспорт). Това е реализация на т. н. теория „Синият океан“ (Blue Ocean), където възможностите са многобройни, а конкуренцията е ограничена и акцентът пада върху развитието на непознати индустриии. Абсолютната противоположност е „Кървавият“ или „Червеният“ океан (Red Ocean). При тази стратегия най-изявлените конкуренти са в пряк сблъсък един с друг, което задълбочава съревнованието.

Къде се срещат тези факти с уъркшопа на Джон Рикер? Той е световно признат консултант от Blue Ocean Strategy Initiative Centre, основан съвместно с професор Ким. Същият професор Ким, който е създател на концепциите за Синия океан и Червения океан. Джон и професор Ким са работили заедно в INSEAD над десетиление. В този период са помогнали на многобройни бизнес организации да се развиват в правилната насока и TBI е една от тях.

Специализиран екип с тиймлидер Гергана Стайкова се присъедини, или по-скоро оцеля след сесия с Джон. Целта на упражнението беше да се създаде оперативна стратегия с конкретни стъпки за следващата година. Тук е моментът да се отблежи, че казваме „оцеля“, защото Джон е мил човек извън работно време, но когато става въпрос за бизнес, си надява сериозната гримаса.

Всякакви мобилни устройства, които могат да разсеят участниците, бяха забранени по време на уъркшопа – това обяснява и качеството на предоставените снимки. Колегите ни бяха предизвиквани да реагират инстиктивно и после логически. Разделени на два екипа (B2B и B2C), те разполагаха с по 75 мин. всеки, за да разрешат предварително зададен проблем. Търсиха функционални резултати и в края на тридневния уъркшоп те бяха намерени.

Гери споделя с нас: „Да работиш целенасочено е предизвикателство, когато е с екип от 30 души, идващи от различни бизнес звена на един бизнес. Но когато целта е обща, а именно успешното постигане на стратегията ни за 2019, бизнес отделите трябва да се срещнат по средата и да се обединят около следващите стъпки. Уъркшопът направи това събрание възможно и резултатът се прояви в ясен план за действие за предстоящата година.“

THE PLACE TO BE

Новини от Берлин

Миналия месец колегите ни Гергана Димитрова, Георги Бучевинов и Лукас Турса посетиха Берлин. Поводът? Конференция за водещите в индустрията финтех иноватори, организирана от партньорите ни от Raisin. Искате ли да научите повече за тенденциите в сферата на дигитализацията на банките или пък как екипът ни се оказа в компанията на ЦРУ? Георги ни отдели малко от времето си, за да сподели детайли, така че не спирайте да четете!

Каква беше причината за пътуването ви до Берлин?

Посещението на ежегодната годишна конференция на приятелите ни от Raisin. На нея имахме възможност да добием знания от първа ръка от водещи професионалисти във финтех сектора. Обменихме ноухау с над 50 банки от различни части на Европа, които вече успешно управляват финансовите си активи чрез платформата на Raisin. Изграждането на контакти също беше добра причина за пътуването ни до Берлин.

Екипът на Raisin са партньори и приятели. Усетихте ли такова отношение към вас?

Разбира се! В допълнение към конференцията те ни разведоха из офиса си, запознаха ни със стартъп тенденциите за офис пространства, срещнаха ни със страхотни хора от екипа им и дори успяхме да се видим с бившите ни колеги Момчил и Боян.

Какво ви допадна в конференцията и с какви хора се сблъскахте?

От Raisin се справиха блестящо с организирането на конференцията. Срещнахме се с утвърдени имена на професионалисти във финтех сферата като Анна Боден, основателката на Sterling Bank, която настоя да се снима с Лукас; Silicon valley fintech Guru Adam Nash (Product VP at Dropbox & Board Member at Acorns) също присъстваше, както и Tamaz Geogradze – Founder & CEO of Raisin. В неформална обстановка обсъдихме статуквото на бизнеса, развитието и изискванията на съвременния клиент.

А как се развива партньорството с Raisin?

Процесите по паспортизация бяха завършени успешно и вече сме на живо на платформата. Ще активираме участието си на пазара в Германия съобразно бюджетните ни нужди за следващата година, предлагайки конкурентни оферти за срочен депозит, както правим понастоящем в България и Румъния.

В заключение: от TBI Inside знаем, че ти си празнува рождения ден в Берлин. Сподели нещо пикантно.

Разбира се. Посетихме Тюфелсберг – база на ЦРУ по време на Студената война, позната официално като „телевизионна централа“. Намира се на върха на изкуствен хълм, построен от отломки от бомбените атентати в Берлин в края на Втората световна война. Към днешна дата мястото е сред най-известните графити „галерии“ в Европа. Почерпихме се и в световноизвестното заведение Mustafa’s…между другото, на същото заведение немският канцлер Ангела Меркел е засичана многократно, отдавайки се на най-добрия в света кебап (който всъщност е много популярен в Германия, истинската родина на дюнера).

CAREERS

Когато PR стажантът се сблъска с HR екипа

Привет, говори Ана Мария, стажантът в PR отдела!

Седмица преди да стана част от екипа на TBI Bank, посетих кариерното изложение „Кариера в България. Защо не?“ . Въпреки че е 11-то издание на събитието, аз участвах за първи път, както и TBI Bank. Тъй като форумът е насочен към млади хора с образование в чужбина, а аз съм студетка по PR в Софийски университет, не бях сигурна дали профилът ми се вписва в обстановката, но се оказа, че от TBI Bank търсят таланти навсякъде.

Реших да бъда смела и да общувам с максимално много хора – с посетители и изложители. Опитах да стигна до павилиона на TBI Bank веднъж, а после и втори и трети пъти, но имаше твърде много хора. Когато свърших с всички останали щандове, реших да направя последен опит да стигна този на TBI Bank и този път сработи. Седмица по-късно станах част от екипа на банката и открих, че на събитието съм разговаряла със стажантката в отдел HR.

Имаше много представители на TBI Bank, с HR екипа начело, разбира се. Той беше представен от Асен Чомаков, Силвия Петрова и Невена Зафиркова. Подкреплението беше от Габриела Митрова, Зорница Узунова, Ед Кирилов и Денис Тороп, които също приветстваха потенциалните нови попълнения в екипа.

Та, „Кариера в България? Защо не?“ беше първата ми среща с TBI Bank и ме ентусиазира, преди да започна работа. Също така ме научи на ценен урок: постоянството ти помага да постигнеш целите си. Между другото, аз съм на петия етаж и бих се радвала да се срещна с всеки от вас. Лесно откриваема съм – просто следвайте гласа на Лукас.

DIGITAL LENDING EVOLUTION

TBI Bank се включва в NEXT DiFi Finance Forum

Какво определя напредъка на дигиталното кредитиране тази година? Отговорът е прост: онлайн потребителският кредит на TBI Bank, достъпен по всяко време на денонощието. И какво по-подходящо място да представим този успех от NEXT DiFi 2018 – ежегодния форум за дигитално банкиране, финтех и иновации в сферата.

Надежда Коцинова, ръководител бизнес развитие електронна търговия, беше сред презентаторите на конференцията и сподели тенденциите в управлението на финанси чрез POS терминал. Беше изложен и пример за нашия продукт за кредити, който ще бъде пуснат на пазара съвсем скоро. Това е сред доказателствата, че TBI Bank е двигател на иновациите в тези процеси.

„На глобално ниво многобройни компании инвестират в поръчките на стоки онлайн чрез кредит“, сподели Надежда. „TBI Bank ще бъде първият играч на пазара, който да въведе продукта у нас. Ние вече сме пуснали в употреба платформата на румънския пазар, където клиентите ни могат да бъдат одобрени за потребителски кредит изцяло онлайн в рамките на минути. Иновативността на продукта се затвърждава от две от ключовите му функционалности – високотехнологичната видеоидендификация и електронен подпис. И двете са разработени от нас.“

Онлайн платформата на TBI Bank за заплащане на стока чрез кредит ще осигурява удобство на потребителя и ще подобри изживяването му чрез различни компоненти като абсолютно дигитализирания процес, лимитиран брой полета за попълване и краткото време, необходимо за одобрение. Разбира се, и обещанието да бъдем дигитална банка от следващо поколение.

EUROPEAN CYBERSECURITY

TBI Bank срещу киберизмамите

Зачестяват случаите на измами в онлайн пространството – чрез „банкиране“, „романтика“, фишинг, инвестиции или кражби на лични данни. Това е причината 24 национални асоциации на банките, банки и други противници на киберпрестъпленията в Европейския съюз да повдигат въпроса за този проблем.

TBI Bank подкрепя инициативата #CyberScams Awareness като част от Месец на киберсигурността в Европа. Следвайки препоръките, описани  в IOCTA 2018 (Internet Organised Crime Threat Assessment), можем да заключим, че най-ефективният метод за борба срещу престъпността в онлайн пространството е потенциалните жертви да разполагат с необходимите познания, за да избегнат атаките. Всеки от нас може да бъде сред измамените, щом е онлайн. Привличането на вниманието върху проблеми като идентифицирането на измамни техники е добра предпазна мярка и за потребителите, и за финансите им.

Кампанията включва многобройни видеоматериали и тук е представен пример. Допълнителна информация можете да намерите на сайта на кампанията. Не забравяйте да споделите видеата, за да предпазите и вашите близки и познати!

PROCESS DIGITALIZATION

По-добри, по-бързи, по-силни

Сред целите на екипите за управление на проекти и HR е да създадат по-добри условия за работа, за да улесним служителите TBI Bank. В крайна сметка успешната дигитализация започва отвътре!

За да подкрепим обещанието си за вътрешни действия, оптимизирахме 4 процеса, които вече ще се извършват чрез HelpDesk системата. Тези процеси вече се извършват дигитално в България и специализиран екип работи усърдно за имплементирането им в Румъния.

Следните възможности са само на клик разстояние от нас:

  • Заявление за превод на документ
  • Заявление за брандирано облекло
  • Заявление за печат
  • Заявление за нов служител

Всичко, необходимо за подаването на ново заявление, е на клик в HelpDesk системата. По-лесно и по-бързо, нали?

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете следващия ни гост-редактор, изпратете ни интересна случка или новина, споделе за успешен ваш проект, или просто ни кажете какво искате да научите от нас.

Write us back

Пишете ни на tbi.inside@tbibank.bg и станете следващия ни гост-редактор, изпратете ни интересна случка или новина, споделе за успешен ваш проект, или просто ни кажете какво искате да научите от нас.